od Návštěvník » 29 říj 2018, 11:41
Sledování tlakových ztrát z hlediska uživatele při výběru VZT jednotky je účelné. Jsou i další hodnoty, kterých by se měl zájemce všímat. Vzduchový výkon je jen objemový parametr, který udává množství dopravitelného vzduchu za určitých podmínek. Přirovnal bych to k přepravě 4 osob v autě. Po rovině s tím asi žádné auto problém, jakmile přijde odpor, tedy kopec, pořádný alpský kopec, bude situace jiná. Nebude stačit jen objemový parametr, ale budete potřebovat i výkonový parametr. S dopravou vzduchu je to stejné. Jakmile uděláte v rozvodu zatáčky, osadíte kolena, použijete tlumiče nebo nepevné flexibilní hadice a další překážky, vytvoříte ten kopec, na který potřebujete výkon. Proto potřebujete nejprve vědět, jaké tlakové ztráty bude mít Váš dům, resp. VZT rozvod a potom zvolit výkonově odpovídající jednotku.
Sledování tlakových ztrát z hlediska uživatele při výběru VZT jednotky je účelné. Jsou i další hodnoty, kterých by se měl zájemce všímat. Vzduchový výkon je jen objemový parametr, který udává množství dopravitelného vzduchu za určitých podmínek. Přirovnal bych to k přepravě 4 osob v autě. Po rovině s tím asi žádné auto problém, jakmile přijde odpor, tedy kopec, pořádný alpský kopec, bude situace jiná. Nebude stačit jen objemový parametr, ale budete potřebovat i výkonový parametr. S dopravou vzduchu je to stejné. Jakmile uděláte v rozvodu zatáčky, osadíte kolena, použijete tlumiče nebo nepevné flexibilní hadice a další překážky, vytvoříte ten kopec, na který potřebujete výkon. Proto potřebujete nejprve vědět, jaké tlakové ztráty bude mít Váš dům, resp. VZT rozvod a potom zvolit výkonově odpovídající jednotku.