od Zohan » 26 črc 2018, 10:42
Nemyslím si, že zásadní je ta snížená účinnost. Zásadní je ta nepraktičnost se sacím vedením. Stačí i poměrně krátký úsek a může dost potrápit. Pro montážníky je neproblematičtější se někam vracet a něco opravovat, když to začne téct. Takže slušný řemeslník přívod izoluje pečlivě a dostatečně. Když to odflákne, prostě potrubí kondenzuje a teče z něj až neočekávaně vody. proto je jednoznačně lepší dát předehřev co nejblíž vstupu. Regulovaný jsou snad všechny. Nemusí se nastavovat úplně nula, já nechávám tak -2°C a s takto provedeným potrubím je minimum starostí.
Když se vrátím k účinnosti. Nejsem zrovna fanda porovnávání %, protože hlavní, co má větračka udělat, je kvalitně vyvětrat. Já preferuji silné a spolehlivé motory. Nicméně pasivní jednotka je z velké části tvořena právě deskovým výměníkem a to je úplně jinak než v aktivkách. V deskovém výměníku máte teplosměnné plochy co nejtěsněji u sebe a požadujete ten největší možný přenos tepla. Když si představíte, že u protisměrného deskáče máte sání a výfuk vedle sebe (na druhé straně výměníku odtah a přívod), tak ohřevem sání maximalizujete i ohřev výfuku. Ta spirála se neohřívá na 0°C, tam je teplo mnohem větší. Obecně je to tak, že čím je větší předehřev a čím má větší teplosměnnou plochu, tím může mít nižší teplotu na spirále. Lépe se reguluje atd. Když ho ale dáte do jednotky, řešíte spoustu potíží a výsledek je ten, že při změření výfuku, naměříte poměrně vysoké. Moc jednotek teplotu výfuku neměří a asi ví proč. U aktivek je to jinak. Tam máte teplosměnné plochy úplně oddělené. Dokonce jsme montovali pro jednu nemocnici jednotku a ta měla sání/ přívod úplně v jiný bedně než odtah/výfuk. To je proto, aby se vzduchy netěsnostmi nepromíchaly. Přenos energie je pak trubičkou s chladivem a tu snadno zaizolujete. Už moc odbíháme. Zkrátka velký externí předehřev je lepší řešení než malý integrovaný. Proto i většina výrobců používá tento princip. Nedělal bych z toho u Brinku problém, ale rozhodně bych to neoznačoval za výhodu. Zase jde jen o finanční srovnání a na to tu bylo upozorněno, aby se srovnávalo vše, co je k zimnímu provozu potřeba.
Nemyslím si, že zásadní je ta snížená účinnost. Zásadní je ta nepraktičnost se sacím vedením. Stačí i poměrně krátký úsek a může dost potrápit. Pro montážníky je neproblematičtější se někam vracet a něco opravovat, když to začne téct. Takže slušný řemeslník přívod izoluje pečlivě a dostatečně. Když to odflákne, prostě potrubí kondenzuje a teče z něj až neočekávaně vody. proto je jednoznačně lepší dát předehřev co nejblíž vstupu. Regulovaný jsou snad všechny. Nemusí se nastavovat úplně nula, já nechávám tak -2°C a s takto provedeným potrubím je minimum starostí.
Když se vrátím k účinnosti. Nejsem zrovna fanda porovnávání %, protože hlavní, co má větračka udělat, je kvalitně vyvětrat. Já preferuji silné a spolehlivé motory. Nicméně pasivní jednotka je z velké části tvořena právě deskovým výměníkem a to je úplně jinak než v aktivkách. V deskovém výměníku máte teplosměnné plochy co nejtěsněji u sebe a požadujete ten největší možný přenos tepla. Když si představíte, že u protisměrného deskáče máte sání a výfuk vedle sebe (na druhé straně výměníku odtah a přívod), tak ohřevem sání maximalizujete i ohřev výfuku. Ta spirála se neohřívá na 0°C, tam je teplo mnohem větší. Obecně je to tak, že čím je větší předehřev a čím má větší teplosměnnou plochu, tím může mít nižší teplotu na spirále. Lépe se reguluje atd. Když ho ale dáte do jednotky, řešíte spoustu potíží a výsledek je ten, že při změření výfuku, naměříte poměrně vysoké. Moc jednotek teplotu výfuku neměří a asi ví proč. U aktivek je to jinak. Tam máte teplosměnné plochy úplně oddělené. Dokonce jsme montovali pro jednu nemocnici jednotku a ta měla sání/ přívod úplně v jiný bedně než odtah/výfuk. To je proto, aby se vzduchy netěsnostmi nepromíchaly. Přenos energie je pak trubičkou s chladivem a tu snadno zaizolujete. Už moc odbíháme. Zkrátka velký externí předehřev je lepší řešení než malý integrovaný. Proto i většina výrobců používá tento princip. Nedělal bych z toho u Brinku problém, ale rozhodně bych to neoznačoval za výhodu. Zase jde jen o finanční srovnání a na to tu bylo upozorněno, aby se srovnávalo vše, co je k zimnímu provozu potřeba.