od Gram » 24 srp 2020, 18:10
Vůbec nechci posuzovat jestli se něco vyplatí a na kolik si to kdo cení. To má asi každý jinak. Chcete mít na autě normální barvu nebo metalízu? Kde máte svůj finanční strop, za co si připlatíte nebo ne? Podle mě je vždycky lepší, když z výdechů fouká chladný vzduch a v zimě teplý. V rámci miliónových investic do domu, bych vůbec neřešil rozdíl 20 tisíc na docela zásadní věci. To je můj pohled a respektuji Váš. Na jižní Moravě v Hodoníně mají showroom, tak se tam zastavte a nechte si jednotku ukázat.
Vývojově je VPL15 už v 9.té nebo 10. generaci. Základ je pořád stejný a tak je tomu i u jiných jednotek. Pořád máte dva ventilátory, skříň, řídící elektroniku a to se nemění u žádných jednotek. U VPL15 máte navíc kompresor. Když začnu ventilátory, každý výrobce osazuje novější a novější řady. VPL15 používá EBM Papst, který patří ke světovým výrobcům a neustále inovuje. Pokud to konstrukčně lze, drží určitou kompatibilitu, jsou stejné úchyty, rozměry, ale ostatní se neustále inovuje. To samé opět platí pro většinu výrobců. Zásadní změnou u VPL15 by přechod od AC k EC ventilátorům a typově je to pořád VPL15, důležitý je rok výroby. Co si pamatuji tak se změnila i integrace filtrů, Danfoss dodává nové typy kompresorů, tišší a i jiné označení. To navenek také nikdo nepozná. Konečně řídící elektronika je samostatná kapitola. Dnes jsou běžné dotykové displeje a propojenost s nadřazenými systémy, dří jste měl otočný panel, pak tlačítka s dvouřádkovým displejem. Co jsem naposledy mluvil s jejich technikem, tak už by měli mít v testovacím provozu napojení na centrální správu, aby dokázali jednotku zabezpečit technicky dříve než dojde k potížím. Vyhodnocují zasílaná provozní data, detaily neznám, to si musíte zjistit sám. Pořád je to VPL15. Já ale nejsem IT znalec, takže za mě je každá taková hračka zbytečná. Dřív jsme jezdili na servis jednotek s brašnou se šroubováky, dnes musíme mít notebook a když je chyba někde v nastavení sítě, je to pro nás vyšší dívčí. Bohužel to tak dnes mají i další výrobci.
Vůbec nechci posuzovat jestli se něco vyplatí a na kolik si to kdo cení. To má asi každý jinak. Chcete mít na autě normální barvu nebo metalízu? Kde máte svůj finanční strop, za co si připlatíte nebo ne? Podle mě je vždycky lepší, když z výdechů fouká chladný vzduch a v zimě teplý. V rámci miliónových investic do domu, bych vůbec neřešil rozdíl 20 tisíc na docela zásadní věci. To je můj pohled a respektuji Váš. Na jižní Moravě v Hodoníně mají showroom, tak se tam zastavte a nechte si jednotku ukázat.
Vývojově je VPL15 už v 9.té nebo 10. generaci. Základ je pořád stejný a tak je tomu i u jiných jednotek. Pořád máte dva ventilátory, skříň, řídící elektroniku a to se nemění u žádných jednotek. U VPL15 máte navíc kompresor. Když začnu ventilátory, každý výrobce osazuje novější a novější řady. VPL15 používá EBM Papst, který patří ke světovým výrobcům a neustále inovuje. Pokud to konstrukčně lze, drží určitou kompatibilitu, jsou stejné úchyty, rozměry, ale ostatní se neustále inovuje. To samé opět platí pro většinu výrobců. Zásadní změnou u VPL15 by přechod od AC k EC ventilátorům a typově je to pořád VPL15, důležitý je rok výroby. Co si pamatuji tak se změnila i integrace filtrů, Danfoss dodává nové typy kompresorů, tišší a i jiné označení. To navenek také nikdo nepozná. Konečně řídící elektronika je samostatná kapitola. Dnes jsou běžné dotykové displeje a propojenost s nadřazenými systémy, dří jste měl otočný panel, pak tlačítka s dvouřádkovým displejem. Co jsem naposledy mluvil s jejich technikem, tak už by měli mít v testovacím provozu napojení na centrální správu, aby dokázali jednotku zabezpečit technicky dříve než dojde k potížím. Vyhodnocují zasílaná provozní data, detaily neznám, to si musíte zjistit sám. Pořád je to VPL15. Já ale nejsem IT znalec, takže za mě je každá taková hračka zbytečná. Dřív jsme jezdili na servis jednotek s brašnou se šroubováky, dnes musíme mít notebook a když je chyba někde v nastavení sítě, je to pro nás vyšší dívčí. Bohužel to tak dnes mají i další výrobci.