od Mathilda » 17 led 2015, 21:20
jarka píše: Keďže chlapec rieši nám známe témy, snaží sa ale hlavne inovatívne, mrknite sa na to a spravte mu oponentúru
Popravdě řečeno jsem v mírném pesimizmu k tomuto řešení. Kdysi dávno v dobách "Vědeckotechnické tvořivosti mládeže" jsem také tvořila. Byla to taková lednička do Š 120. Nebyl to žádný vynález a nedalo by to ani na patent. Spíše šlo o zúčastnění se a získání nějakých plusových bodů k přijímačkám na VŠ, když ty kádrové chyběly. Výsledek kupodivu vyšel a na tehdejší dobu až buržoazní výbava lidového vozu fungovala. Háček spočíval v tom, že to sice chladilo, ale dost "papalo". Takže tento buržoazní rozmar dokázal lehce vycucnout baterii stojícího auta na koupáku, ale zase se mohla obsluha vozidla osvěžit před tím, než auto roztlačila. Pokud to vůbec ještě šlo.
Tím chci říct, že nemám přesvědčení, že účinnost bude schopna konkurovat moderním kompresorovým technologiím. Deklarované výsledky moje obavy potvrzují. Samo zapojení pasivní a aktivní části také není nic nového a větu: "Teď tu byl.." by bylo vhodnější nahradit: " Už si ani nevzpomenu..kdy tu byl". Kde spatřuji potenciál je v nástavbových periferiích řízení a regulace. Za mě palec nahoru za prezentaci.
[quote="jarka"] Keďže chlapec rieši nám známe témy, snaží sa ale hlavne inovatívne, mrknite sa na to a spravte mu oponentúru :)[/quote] Popravdě řečeno jsem v mírném pesimizmu k tomuto řešení. Kdysi dávno v dobách "Vědeckotechnické tvořivosti mládeže" jsem také tvořila. Byla to taková lednička do Š 120. Nebyl to žádný vynález a nedalo by to ani na patent. Spíše šlo o zúčastnění se a získání nějakých plusových bodů k přijímačkám na VŠ, když ty kádrové chyběly. Výsledek kupodivu vyšel a na tehdejší dobu až buržoazní výbava lidového vozu fungovala. Háček spočíval v tom, že to sice chladilo, ale dost "papalo". Takže tento buržoazní rozmar dokázal lehce vycucnout baterii stojícího auta na koupáku, ale zase se mohla obsluha vozidla osvěžit před tím, než auto roztlačila. Pokud to vůbec ještě šlo. ;) Tím chci říct, že nemám přesvědčení, že účinnost bude schopna konkurovat moderním kompresorovým technologiím. Deklarované výsledky moje obavy potvrzují. Samo zapojení pasivní a aktivní části také není nic nového a větu: "Teď tu byl.." by bylo vhodnější nahradit: " Už si ani nevzpomenu..kdy tu byl". Kde spatřuji potenciál je v nástavbových periferiích řízení a regulace. Za mě palec nahoru za prezentaci.