Nilan Compact - praktické zkušenosti

Obecné otázky - Teorie - Výpočty - Legislativa

od Jantar » 10 říj 2016, 08:26

Joseph_Brno píše:Jenze Nilan Eco byla pasivni rekuperace a jiz se nevyrabi.
Ale muzete to nejak rozvest?
Diky


Pokud můžu doplnit já tak pasivní rekuperace má pro mě blbý vtip v tom, že nefunguje přesně v době kdy ji výlučně potřebuju tedy v zimě. Nefandím příliš zemnímu výměníku a elektrický předehřev se mi zdál jako zvěrstvo. Až nyní díky kamarádovi který osadil pasivní řešení do bytu jsem se kolem el. předehřevu ochomýtl a získal jsem informaci že průměrný účet za předehřev se pohybuje cca 2000,- Kč/rok což mi nepřijde nijak hrozné, myslel jsem si že je to o dost více....
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Jantar » 10 říj 2016, 08:57

a ještě k tomu předchozímu příspěvku:
drát v podlaze: ať se každý rozhodně podle sebe, taky jsem hodně dlouho přemýšlel než jsem si ho tam fláknul. Vodu v podlaze nemám protože mi přišly ty náklady po stránce investiční a servisní zbytečné, ale nemám problém např s argumentací typu "proč bych proboha nezaivestoval pár desítek navíc do teplovodní podlahovky - budu univerzální a při souhrnné investici X milionu za nové bydlení je to pakatel".

K tomu poradenství: vcelku zásadní věc i když samozřejmě cokoli rozšířeného je placené. Já ale znovu zopakuji i vzhledem k výše uvedenému - pokud je barák alespoň průměrně navržen (tepelné ztráty, orientace v terénu) tak topení není problém. Kupříkladu teď je 10.10. ráno, pár dní už nesvítí slunce a venku se to pohubuje v řádu jednotek st nad nulou a v baráku je pořád ještě 21st v obýváku 22. V určité fázi je dobré oslovit konzultanta a nechat si spočítat tepelnou bilanci (teď pozor, budu papouškovat nějaké historické laicky navnímané vjemy, nezabít), což se prý dá relativně jednoduše v řádu hodin nebo složitějším a přesnějším výpočtem myslím cca den práce. Ten člověk mě víceméně v rámci projektu zachránil, protože já zoufale hledal informaci jakou ztrátu ten dům bude mít a jestli si můžu dovolit přímotopnou elektriku a zároveň jsem potřeboval vědět jak velký přesah střechy mám zvolit kvůli sluníčku tak abych si zbytečně nestínil a naopak v létě abych byl co nejlépe chráněn. Kontakt tady nenapíšu kdyžtak SZ. Ona je totiž potřebná nějaká dokumentace ke kolaudaci, potom na přidělení el. tarifu (když budete mít přiměřeně nízké ztráty můžete s Compactem získat nárok na TČ tarif apod.

Ještě k té orientaci: já nemám jih ale jihozápad, všechny obytné místnosti směřované velkými okny právě tímto směrem. Chápu že je leckdo omezen pozemkem atd ale od toho je dobrý architekt aby pomohl. Ve všech těchto místnostech krom mrazů v podstatě netřeba topit, jen v koupelně to musím lehce lechtat přes léto neb je na sever. Manželku mám spíše studenomilnou takže kdybych mohl zpětně něco měnit tak z hlediska teplot ložnice na sever koupelna na jih (trošku s humorem :-). Protože v koupelně přitápím a v ložnici je ženě vedro. To je prostě další problém těch našich nových izolovaných baráků - zprůměrované teploty, prostě není možné když je v baráku přes léto cca 23st aby měla manželka v ložnici požadovaných 10-18st, to bych musel osadit klimatizaci.....
ta argumentace s obývákem na sever mi přijde hodně zajímavá a může na ní být hodně pravdy nicméně opatrně s tou argumentací, pořád dokola, píše se tam "v zimě se stejně topí"... jo? Opatrně, fakt se v podstatě netopí a to nemám pasiv............ já to říkám dokola jen proto, že si pořád pamatuju jak jsem začínal u projektu uvažovat a vté době by mě v životě nenapadlo že pro mě je nepřítel ne zima ale teplo, takže pokud v létě pustím světlo okny dovnitř třeba kvůli nevhodné orientaci domu v kombinaci s absencí venkovního stínění, nenavětrávám chladný vzduch v noci (myšleno okny nebo jiným větracím zařízením ale zapomeňte na to že vám Compact přes noc vychladí zděný dům - to si asi dovede spočítat každý kolik energie je uloženo ve zdech a kolik energie se dá přenést v 1m3 vzduchu) a nemůžu ve finále ani dochlazovat kompaktem tak se v takovém domě uvařím........
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Moorgos » 10 říj 2016, 14:03

Joseph_Brno, Návštěvník

Tady neni co rozvest. Jenom jsem si precetl Jantar-uv prispevek, cast ohledne spotreby energie a reagoval jsem na tuto informaci, jak jsem se zaridil ja. Vubec jsem se nesnazil srovnavat Eco s Compactem a budte si jist, ze jsem mel pri svem vyberu dostatek informaci o jednotlivych jednotkach. Radsi jsem penize vlozil do promeny na aktivni barak ;)

Zaroven nerozporuju ze je jednotka Compact kvalitni jednotka, a firma Nilan spickou v oboru.
Uživatelský avatar
Moorgos
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 24
Registrován: 24 črc 2012, 11:18

od Joseph_Brno » 17 lis 2016, 16:04

Zdravim,
Chtel jsem se jeste zeptat na spotrebu. Mel jsem myslenku napajet Compact fotovoltaikou.
Z nilanu mi napsali:
Fotovoltaika:
Napájení jednotek řady VP18 a Compact je výhodné a v současné době hojně využívané.
Před jednotku se instaluje wattrouter, který bude v případě přebytku energie napájet celou jednotku. Tím se i 3 x zvýší využití FVE oproti přímému napájení jen přídavné spirály v nádrži.
Při vypnuté kompresoru má jednotka příkon 120 W (maximální vzduchový výkon používaný jen pro nárazové provětrání).
Pokud je zapotřebí přihřívat/ přichlazovat vzduchem nebo ohřívat TUV, jednotka větrá a má sepnutý kompresor, příkon zařízení je 700 W.
Poté ještě může být sepnuta přídavná el. patrona v nádrži při vyšších odběrech TUV (návštěvy apod)., příkon el. patrony je 1 500 W.
Maximální příkon zařízení je tedy 700+ 1500= 2 200 W.


Asi se to nevyplati, co?
Dival jsem se ze 2KW stoji cca 65tis :-\
Dik
Uživatelský avatar
Joseph_Brno
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 03 říj 2016, 11:06
Bydliště: Brno

od Jantar » 17 lis 2016, 23:08

To je docela zajímavé, osobně jsem do této chvíle nic o wattrouteru a spojení s Nilanem netušil........ nicméně ten ekonomický závěr bude také správný - myslím, že ta čísla spotřeby 2,5-3,5MWh/rok pro jedno zařízení je reálná hodnota což by mohlo odpovídat nákladově cca 7000,- Kč/rok............. ale nezříkal bych se takového řešení absolutně, třeba kvůli snížení vlastní ekologické stopy či v případě, že bych chtěl z nějakého důvodu pošetřit TČ.......
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Moorgos » 25 lis 2016, 11:49

Joseph_Brno píše:Dival jsem se ze 2KW stoji cca 65tis :-\


Ta cena, za komplet 2kW FVE se mi zda prilis nizka, nejspis je to dotovana cena.
Dnesni prumerna standardni navratnost je 12-13 let. Na otazku jestli se to Vam vyplati nebo ne, si musite uz odpovedet sam.
Uživatelský avatar
Moorgos
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 24
Registrován: 24 črc 2012, 11:18

od Joseph_Brno » 06 pro 2016, 11:49

Zdar,

Možná někomu přijde příspěvek zbytečný, možná se někomu do budoucna bude hodit.
Ptal jsem se v Nilanu na rozdíl mezi jednotkama VP18K a Compact + ještě na čištění a filtry.
Odpověď:
1) Rozdíly mezi jednotkou VP18K EK9 a Compact K+EK9:

Pravděpodobně jste měl na mysli jednotku Compact K+EK9, abychom porovnávali jednotky zajišťující shodné funkce (větrání s rekuperací, ohřev TUV, chlazení a vytápění elektrokotlem).

A) Jednotka řady Compact= kombinace pasivní a aktivní rekuperace.
Hlavní rozdíl je ten, že jednotky řady Compact obsahují pasivní i aktivní rekuperaci.
Venkovní vzduch nejprve prochází pasivní rekuperací. Ta odebere část energie, kterou pasivní rekuperace odebrat zvládne.
Poté vzduch putuje do části s aktivní rekuperací, tam je zbytek energie "doždímán".
V případě venkovních teplot okolo 0°C a méně je v jednotce instalován by- pass, který zajistí přívod venkovního vzduchu přímo do aktivní části rekuperace. U pasivních jednotek je totiž,
bez ohledu na výrobce, problém se zamrznutím výměníku a následném vypnutím jednotky.
Naopak, kdy nejsou takové rozdíly mezi venkovním klimatem a požadavkem uvnitř RD, prochází vzduch přes pasivní i aktivní část rekuperace (aktivní část ale není v chodu, konkrétně kompresor není sepnut). V chodu jsou tedy jen ventilátory. Za předpokladu, že není potřeba ohřát TUV.
Zde se jedná o úsporu.

B) Jednotky řady Compact mají certifikaci PHPP, ale pro Vás jako uživatele je zbytečná.
C) Náhrada elektrokotle za tepelné čerpadlo:
Jednotky řady Compact lze i po čase doplnit elektrokotlem o výkonu 9 kW nebo tepelným čerpadlem o výkonu 6, 9, 14 kW a více. Oba zdroje vytápění určené pro teplovodní vytápění.
Uživatelský avatar
Joseph_Brno
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 03 říj 2016, 11:06
Bydliště: Brno

od Joseph_Brno » 06 pro 2016, 11:50

Bohužel jsem omezen počtem znaků, tak jsem zprávu rozdělil:

D) Náklady v rámci větrání, ohřevu TUV a chlazení:
Roční spotřeba el. energie v rámci větrání s rekuperací tepla, ohřevu TUV a chlazení jsou u jednotky:
- VP18 K EK9= 2 500 kWh (nutno ještě připočítat náklady na vytápění)
- Compact K (WT)+ EK9= 1 800- 2 200 kWh (nutno ještě připočítat náklady na vytápění)

Pokud tuto sazbu přepočteme sazbou za el. energii, která se pohybuje okolo 3 Kč/ 1 kWh, dostaneme u jednotky řady VP18 roční náklady 7 500 Kč
a u jednotky řady Compact až 5 700- 6 000 Kč.
V přepočtu se jedná o roční úsporu zhruba 1 500- 1 800 Kč ročně.

E) Výpočty pro dotační program NZÚ:
Výpočtově díky kombinaci pasivní+ aktivní rekuperace vychází pro získání dotací jednotka Compact K+EK9.


2) Údržba jednotky a VZT rozvodů:


U jednotky řady VP18 a Compact K jsou 2 možnosti výměny filtrů:
- A) nastřihání filtrační prachové tkaniny G4 do rámečku- 1 m2 v ceně 294 Kč bez DPH
- B) výměna celých filtračních kazet (jednodušší, ale dražší způsob):
- filtrační prachová kazeta G4 v ceně 285 (290) Kč/ ks
- filtrační pylová kazeta F7 v ceně 390 (395) Kč/ ks
Kazety F7 se používají jen na sání čerstvého vzduchu a jen v době alergií.
Filtry doporučujeme měnit po čtvrt roce, ale záleží na lokalitě.

Na tomto odkazu je když tak přehled nabízených filtrů: http://www.nilan.cz/prislusenstvi-cenik.htm

Dále je nutné u jednotek s ohřevem TUV měnit ochrannou anodu. Jedná se o tyč integrovanou v zásobníku z magnezia, který chrání zásobník před korozí.
Tato tyč postupně ubývá a četnost výměn záleží na agresivitě vody v daném území. Ze zkušeností se ochranné anody vyměňují po 2- 3 letech.
Provádí naší technici v rámci dobrovolných servisních prohlídek nebo může kontrolovat běžný instalatér.
Uživatelský avatar
Joseph_Brno
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 03 říj 2016, 11:06
Bydliště: Brno

od Joseph_Brno » 06 pro 2016, 11:50

Co se týče čištění VZT potrubí, provádíme dobrovolné servisní prohlídky zařízení, technici jsou vybaveni kamerou a mohou prověřit větve VZT potrubí.
Zatím jsme se nesetkali s tím, že by se VZT potrubí muselo čistit. Situaci bych srovnal s potokem. Pokud v potoce proudí voda, neobjevují se řasy apod.
Stane- li se z proudící vody voda stojatá, již se mohou řasy objevit.
Podobné je to se systémem VZT. Pokud v potrubí proudí vzduch, neusazují se nečistoty a nejsou problémy s hygienou. Samozřejmě to neznamená, že nemůžete systém na čas vypnout.
Regulace má k dispozici týdenní program a chod je možné individuálně upravit dle potřeb. V našem vzorovém domě také jednotku ve večerních hodinách vypínáme.
Aby nastaly nějaké problémy s nečistotou, systém by musel být odstaven na 3 a více měsíců.

Díky za případné reakce :-)
Uživatelský avatar
Joseph_Brno
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 03 říj 2016, 11:06
Bydliště: Brno

od Jantar » 06 pro 2016, 13:45

díky oběma za příspěvky.
Možná jeden dotaz k tomu čištění - jak moc se musím obávat mastnoty z kuchyně? Jistě - v cestě je kvalitní recirkulační digestoř a filtry pravidelně myji, přesto nábytek v bezprostředním okolí desky je pokryt tenkým olejovým filtrem, předpokládám že nějaké mnoštví oleje bude rozptýleno do vzduchu a nakonec nasáto odtahem v kuchyni.............
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Moorgos » 06 pro 2016, 20:03

Zrovna o vikendu jsem vymenoval filtry a zaroven kontroloval stav potrubi na vyustkach.
3. rok, nepretrzity provoz jednotky 24/7.
Menim filtry (nevysavam je) 3x rocne, resp. jak si vzpomenu.
Puvodne jsem mel filtry G3, ale sehnal jsem za rozumne penize metraz G4 tak si striham dle potreby. Jednotka vicemene cista, akorat ventilator na vyfuku mel na sobe vrstvu plisne, tak jsem ho slabym roztokem Sava ocistil.

Privody vzduchu do jednotlivych mistnosti jsou uplne ciste bez znamky znecisteni, pouhym okem.
Odtahy uz jsou zlehka znecistene prachem v technicke mistnosti, wc, a koupelne s WC v patre.
Nejvic znecisten je odtah z kuchyne( primo uprostred kuchynske linky tvaru U), ale zkousel jsem konsistenci prachoveho povlaku a dovolim si tvrdit ze neobsahuje mastnotu, resp. nejsem schopen to rozpoznat. Pouzivam obycejnou recirkulacni digestor.

Z jara se pokusim odtah, minimalne z kuchyne vycistit. U mne se jedna o velice kratkou vetev tj 2m, ale je to "bohuzel" Sono, tak uvidime jak to pujde.
Uživatelský avatar
Moorgos
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 24
Registrován: 24 črc 2012, 11:18

od Joseph_Brno » 07 pro 2016, 07:13

Moorgos,

Díky za info. Když si vzpomeneš napiš na jaře jak jsi dopadl 8-)
Uživatelský avatar
Joseph_Brno
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 03 říj 2016, 11:06
Bydliště: Brno

od Mixes » 01 led 2017, 14:36

Jantare, jen pro srovnání - jaké máš tepelné ztráty a obytnou plochu? Zajímá mě řešení Nilan VP18+elektrická podlahovka a jak vychází spotřeba elektřiny za rok. Díky za tvůj čas.
Uživatelský avatar
Mixes
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 21
Registrován: 01 led 2017, 12:50

od Jantar » 01 led 2017, 16:56

Ah, já myslel že VP18 se už nedodává, to jen tak na okraj.........
Přiznám se v tepelných ztrátách se jen velmi nerad pohybuji v těch "pravých" hodnotách tj. W/m2 atd, vystačil jsem si vždy s přepočtem na celý dům. Odhad reálných ztrát je na úrovní 4kWh pří -15stC takže velmi solidní NED (na pasiv jsem si kvůli velkému půdorysu netroufl neb vícenáklady by byly ale hlavně bylo by to výpočtově na hraně a teoreticky průšvih s přidělením dotace na pasiv). Hodně se na tom podepisuje také vcelku nezbytné utěsnění domu tj. velmi stručně: zalepit správnými páskami spáry oken, udělat vzduchotěsný strop s rozvody VZT uvnitř vzduchové obálky, recirkulační digestoř, krbovky s CPV, hlídat si hromadu detailů ohledně prostupů el, vody apod. Vcelku to ale drámo není. Měl jsem i blowerdoor test (dostal jsem ho zdarma k jedné službě tak proč ho neudělat) a vyšel mi tuším 0,9 takže pokud ne nepletu tak zatěsněním by naprosto bez problémů prošel jako pasiv. Když bude někdo potřeba můžu rozepsat podrobnosti k jednotlivým věcem.
pokračování v dalším příspěvku
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Jantar » 01 led 2017, 16:57

Takže, mám placatej dlouhej a trošku členitej barák, rozhodně nic ideálního pro tepelné ztráty.
Neumím bohužel rozklíčovat náklady na topení a ostatní el. neb se to dost stírá tím že v NED se po většinu roku "vytápí" odpadním provozním teplem, nezajímá mě ta informace a koneckonců řešení podlahovky které mám mi to přesně neřekne (neřeší HDO takže regulátory které orientačně napočítávají spotřebované kWh kecají protože on tam napočítá i ty výluky kdy si myslí že šťáva teče ale ona neteče).
Takže pokud to vyloženě nevadí tak je pro mě jednoduché se bavit o celkové spotřebě el. energie. K tomu je ale potřeba nejdřív doplnit styl topení a žití jinak je ta hodnota příliš nevypovídající. Žijeme vcelku úsporně, snažíme se šetřit jak na světle tak teplé vodě apod. Když jsme ještě bydleli v bytě tak si pamatuji že jsme patřili spotřebami energijí mezi největší šetřílky. Topím v koupelně na 25, chodba + pokoje 21, předsíň 18, ložnice 16, obývák s kuchyní 23. Dejme tomu že jsem teď na podzim něco málo protopil v krbovkách odhadnu to dejme tomu na 0,5MW. Ve spotřebě domu je ale zahrnut i provoz TČ nilanu v letní sezoně jako dochlazování vzduchu což je velmi příjemný bonus. Za minulý kalendářní rok spotřeba domu je 9,5MW tj budu počítat 10MW celkem. Reáná cena za kW (paušálu na 3x25A jistič už není zrovna malý) dělá cca 2,50Kč tj. za kompletní energii za dům dám ročně dejme tomu 25t Kč (z toho odhaduji že cca 7t Kč je částka na vytápění ale fakt je to jen odhad).
pokračování v dalším příspěvku
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Jantar » 01 led 2017, 16:57

Z výše uvedeného vyplývá že zdroj vytápění byl zvolen správně - je třeba si uvědomit že za těch odhadovaných 7t Kč ročně mám totálně bezpracné ale hlavně: bezúdržbové řešení (žádné revize, vícenáklady, výměny kotlů, vložkování komínu, výměny venkovních jednotek TČ nebo TČ samotných apod). Já jsem spokojen, i když jsem doufal že se mi podaří dostat se pod 20t ale těch 25t jsem tak akorát uvažoval ve svých výpočtech jako hranici mezi výhrou a prohrou. Je třeba si uvědomit že dalo hodně velkou práci dům zatěsnit, 20cm polystyrenu jako rozumné minimum ve stěnách a podlaze a 40cm klimatizeru na stropech také nebylo zadarmo.
Tak asi tak, doufám že takto stačí, když bude třeba tak se nebojte zeptat klidně se rozepíšu.......
TČ jsem dneska už zase o kousek super a mám je hodně rád, ale svůj dům jsem vymyslel tak abych se bez něj obešel...
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Mixes » 01 led 2017, 23:50

Díky za rozsáhlou odpověď. VP18 používám jako zkratku, protože podtypů je několik. Většinou mám na mysli VP18K EK9.

Tepelná ztráta je samozřejmě laboratorní číslo, ale chtěl jsem to vědět pro hrubé srovnání. Cca jak velkou obytnou plochu má ten dům? S nedostatkem teplé vody jste se doma nesetkali?
Uživatelský avatar
Mixes
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 21
Registrován: 01 led 2017, 12:50

od Jantar » 02 led 2017, 20:08

sorry zapomněl jsem napsat tu plochu - cca 145m2 zastavěnou, obytnou tak - 125?

S nedostatkem TUV jsme se určitě nesetkali i když my ji tolik neplácáme. Na druhou stranu to má u Nilanu svá specifika. Zaprvé mi bylo doporučeno měnit nějaké údaje na zimu a na léto - konkrétně compmax v létě vytáhnout na max a naopak v zimě zapnout dohřev spirálou dejme tomu do 40st aby se s tím TČ nedřelo tolik odspodu. Věřím ale že se ten dohřev stejně neaplikoval.

Nemám ale dostatečně otestován dostatek teplé vody v režimu chlazení. V létě potřebuji dost dochlazovat abych udržel v domě přijatelné klima a tam je vcelku nepříjemná vlastnost že při chlazení se TČ dohřívá daleko pomaleji než v režimu topení. K tomu pak ještě přispívá jedno z teplotních TUV čidel které laika znervozňuje když ho sleduje - vidí jak padá teplota a nemá to konce. Ale v reálu nikdy TČ nedošla. Spíše se ale snažím režimu chlazení vypnout protože pro mě má blbou logiku - když se aktivuje tak ho nezajímá už nic jiného než si splnit své povinnosti nehledě na teplotu interi¨éru. Takže se mi běžně stávalo že jsem ve vedrech zapnul chlazení, nastavil tuším 22st (na chodbě), všechno super, vedra pominula, pár dnů ještě trvalo než dochladil ten beton a pak začal barák podchlazovat. Jak by to skončilo nevím ale pod 21st jsem při testování nešel.
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

od Mixes » 02 led 2017, 23:44

Diky za obsahle odpovedi. Rozhodnuti je ted na mne. Bojim se jen te teple vody. I prave ted je uz zena 20 minut ve sprse a bojim se, ze to ten stroj v narazech neda. A urcite se nechceme podrizovat stroji, melo by to byt naopak. Osobne bych nejradeji skoncil u reseni: levne tepelne cerpadlo napr. Panasonic nebo Toshiba a k tomu pasivku s predehrevem. Investicne to vychazi podobne jako Nilan. O to chlazeni ale nechci prijit, to mi prijde jako nejvetsi benefit Nilanu a nejake fancoily do novostavby moc davat nechci.

Ten dohrev vzduchu v prechonych obdobich nebo zime je jinak citit? Topit planuji na 24/25 stupnu takze jakykoliv zdroj je vitany.
Uživatelský avatar
Mixes
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 21
Registrován: 01 led 2017, 12:50

od Jantar » 03 led 2017, 19:32

na tohle by už měl spíše reagovat odborník co Nilan zná, nicméně k té vodě je potřeba se podívat na obsah nádoby a na reálné spotřeby vody a podle toho dát řešení. Nezapomenout že nemusí bát tragedie když občas zafunguje patrona a dohřeje nadměrně ohřátou vodu a to ještě jenom v zimě protože v létě může TČ dohřívat na vyšší teplotu......... Také je třeba vzít v úvahu že aktivní rekuperací díky jejímu TČ zpětně vrátím kus tepla které je obsažené ve vlhkosti odtahovaného vzduchu což u pasivu samozřejmě nelze.
Všechno to je o koncepci - pokud ti nevadí že budeš mít teplovodní podlahovku tak se o velkém TČ uvažovat dá. Ale aniž bych to nějak detailně kalkuloval opravdu to vychází tak dobře TČ+podlahovka+bojler+rekuperace pasiv oproti rekuperace aktiv + elektrická podlahovka?
.
Uživatelský avatar
Jantar
pozorovatel
pozorovatel
 
Příspěvky: 72
Registrován: 18 říj 2012, 22:27

PředchozíDalší

Zpět na Vzduchotechnika