Pravda je taková, že od VP18 jsou všechny ty další COMpacty a COMčtyrky odvozené. Vysvětlovat technicky, co je výhoda a nevýhoda laikovi, který z výběru má hlavu jako pátrací balón, je zbytečné, byl jsem ve stejné situaci a po 15 minutách výkladu jsem se ztratil. Nenechte se hlavně zmást cenou. Jedna malá ukázka. Cena Compactu v Německu
https://www.hausklima-shop.de/Compact-P je 9.950 € (258.700 Kč). To je hlavní zakopaný pes, proč vám někdo bude tvrdit, že je něco lepší. Pan Špičan z Nilanu mi řekl, že jsou zaměřeni na koncové klienty, obešli zprostředkovatele a montážní firmy a proto jsou i Compacty cenově dostupné. Když jsem si já vybíral, tak mi řekl, že mám zůstat u VP18K a za Compact nepřiplácet. Co mají v Brně dělat, když chtějí uvést na trh jiný výrobek, který má stejné funkce a je 2x dražší než VP18K, porto třeba ještě doporučí COMpact, kde ten cenový rozdíl tolik nekřičí. Vezměte to jako já. Je to skříň, která mi stojí v technické místnosti, zabírá míň místa než všechny ostatní COMpaktní jednotky a dohřívá vzduch stejně, chladí vzduch stejně a ohřívá vodu stejně. Jak to dělá, mě opravdu nezajímá. Z technické ji neslyším. Mám ji připojenou přes Loxone, takže ovládání přes mobil, PC je naprosto samozřejmé. Co víc, jako uživatel potřebuji? Spotřeba? Mám ji teď druhou sezónu a přes Loxone mám přístup k detailnímu přehledu o spotřebě. Za celý rok, 12 měsíců (od března 2017 – do března 2018 to bylo 1386 kWh). Já jsem spokojený, protože spotřeba zahrnuje kompletní spotřebu (chlazení, dohřev vzduchu a teplá voda pro 4 lidi v domácnosti). Panu Špičanovi mohu s odstupem času jen poděkovat, že jsem neutrácel zbytečně o desítky nebo stovku tisíc navíc. Když jsem po něm chtěl vědět hlavní rozdíl, zmínil jenom ten deskový výměník, který VP18 nemá. Jenomže v zimě, když je pod nulou, tak stejně deskové výměníky zamrzají a musí se předehřívat nebo obejít. Během přechodných období (mimochodem letos žádné nebylo) je možná nějaká úspora, ale zanedbatelná s ohledem na pořizovací cenu. Jednoznačně bych volil znovu VP18K. Co u Nilanu hlavně chválím, je jejich přístup. Několikrát jsem potřeboval poradit s nastavením a vždy se mi technici po telefonu věnovali s naprostou trpělivostí a ochotou. Jistě to bude znít jako reklama a já se k tomu hlásím, protože to beru jako poděkování za výběr a služby. L. Novotný