Dodatečná instalace rekuperace (byt 2+kk, novostavba)

Obecné otázky - Teorie - Výpočty - Legislativa

od ikv81 » 10 dub 2022, 16:22

Zdravím,

řeším dodatečnou instalaci rekuperace do bytu 2+kk v novostavbě z roku 2019.

V bytovém domě není dobře vyřešeno větrání. Je tady vzduchotechnika ve formě podtlakových ventilátorů na WC, v koupelně a komoře, ale vzduch se, obávám se, přivádí pouze netěstnostmi přes vstupní dveře z chodby, takže není úplně čerstvý, a hlavně v zimě je potřeba větrat často okny.

Jsem naprostý laik a taky nechci úplně rozbourat celý nový byt.

Oslovil jsem zatím společnost Zehnder, která mi navrhla řešení ve formě přívodu vzduchu zvenku, potrubí vést přes kuchyni a napojit se na digestoř a existující VZT potrubí + rekuperační jednotku ComfoAir 180 s entalpickým výměníkem v komoře + využít existující podhledy v komoře, WC, koupelně a předsíni a v obytných místnostech pouze přivádět vzduch renoventilem (https://www.termikoneshop.cz/renoventil-privod-vzduchu/), aby se nemusel dělat žádný podhled. Odvádění vzduchu opět přes WC/koupelnu/komoru. Celkem je nabídka na cca 130 tisíc s DPH + montáž.

Nejsem přesvědčený, zda je to vůbec dobrý nápad v mém bytě řešit, příp. zda je takové řešení správné a reálné s ohledem na to, že nechci dělat žádnou celkovou rekonstrukci bytu. S rekuperací nemám zkušenost, takže ani nevím, zda bych neměl chtít raději aktivní rekuperaci.

Díval jsem se ještě na společnost Nilan, ale zatím nemám od nich nabídku. Jejich jednotky jsou zřejmě levnější.

Budu rád za jakékoliv rady. Díky.
Uživatelský avatar
ikv81
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 2
Registrován: 10 dub 2022, 16:09

od Tatran » 12 dub 2022, 21:49