Vytápění motorem z auta

Místo pro diskuzi mimo téma vzduchotechniky

od fiatopi » 12 pro 2013, 13:34

Slyšel někdo z vás o vytápění běžný spalovacím motorem? Kolega mi vyprávěl o takovém provedení. Spalovací motor má prý účinnost převodu spalování paliva na mechanickou energii kolem 25%. Co se děje s tím zbytkem? Patrně se nejvíc přemění na teplo. Takže dotyčný člověk na starý motor Fiatu připojil generátor, aby bylo zatížení a chladící systém na velkou aku nádrž. Výkon je kolem 30 kW. To přesně nevím, jak započítat. Je to těch 25%? V takovém případě by chlazení motoru resp. do akumulační nádrže šlo 75% (90 kW)? To asi ne. Třeba se něco ztratí ve spalinách, něco přímo do prostoru. Kolik je tedy reálné dostat výkonu do nádrže? Jak výkonný může být generátor? Rád bych se dostal k nějakému výpočtu smysluplnosti celkem nenákladného řešení. Je to cesta nebo úplná blbost a já jsem za osla, když jsem tomu věřil?
fiatopi
 

od Sukey » 12 pro 2013, 18:54

@fiatopi
to mi hned napadlo video tady na blogu.
To jenom pro pobavení. Podle mého názoru motor je 120 let ta jistá kupa železa.

Ale k tomu výfuku. Já jsem si není zcela jistá zdali se odvodem tepla z bloku motoru dostane pod kontrolu všech 75 % ale když by se dalo chladit i výfukové potrubí pak by se toho tepla dalo vytěžit mnohem více. Otázník bude ale jestli se to oplatí nastartovat na konvenční palivo.
Uživatelský avatar
Sukey
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 11
Registrován: 17 dub 2013, 15:12

od fiatopi » 12 pro 2013, 19:50

To by ale docela ušlo. Kdybych na hřídeli a generátorem dostal 15 kW výkonu a teplo z chladiče dalších 50 kW a zbytek nechal ulítnout výfukem. Rovnoměrně zatížený motor bez řazení a rozjezdů by si vzal na hodinu 6 litrů benzínu. Nízkoenergetický dům 30 kWh /m2/rok potřebuje při 130 m2 3900 kWh. Při 200 topných dnech je to cca 20 kWh denně. To by stačilo nahodit motor ani ne na půlhodiny denně. Spotřeboval bych 3 litry tj. cca 110 Kč. Vyrobil bych 7,5 kWh EE , to by se dalo odečíst a zbylo by 90 Kč.
To už mi zase jako hit nepřipadá. 20 kWh se dá nakoupit od ČEZu za nějakých 60-70 Kč.
fiatopi
 

od Sukey » 13 pro 2013, 13:26

jo a řekla bych, že určitě není třeba opomenout to, že benzín a nafta jsou vlastně odpadem v rafinačním procesu. a co tak motor který by běžel na Hydrogen a tudíž by byl eko a měl by lepší účinnost a také by mohl produkovat elektřinu. Ale tomuhle se nerozumím to je jenom úvaha.
Uživatelský avatar
Sukey
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 11
Registrován: 17 dub 2013, 15:12

od chyparo » 13 pro 2013, 17:47

google: kogenerační jednotky

vím, že nejmenší co bylo: motory z Fabie na zemní plyn, dávalo to tuším něco kolem 30kW tepelných
Jinak pro výkony kolem MW se používaji letecké turbíny, které už do vzduchu nesmí (mají natočeny letové hodiny), ale na zemi jsou schopny ještě dlouho sloužit po úpravě na zení plyn
Uživatelský avatar
chyparo
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 22
Registrován: 03 led 2013, 14:08

od dolakj » 02 bře 2014, 20:25

myslím že daleko jednoduší a levnější je pořídit si krb nebo kamna a topit dřevem než vymýšlet takovéto nesmysly s topením pomocí motoru.
dolakj
 

od cel » 02 pro 2016, 00:11

Toto již vyvinul Vaillant ... viděl jsem to v Hannoveru na veletrhu...spalovací motor speciálně vyvinutý pro tuto aplikaci (účinnost, hluk, zatížení...) ...motor má cca 1-2 KW na hřídeli (generátor) a kryje běžnou spotřebu domácnosti, odpadní teplo topí. 2 kW není moc, ale je to "trvalé", zbytek energie se bere ze sítě (synchronizováno). Je to ale hodně drahé. :-)
cel
 



Zpět na Mimo téma

cron