Hledám kompromis mezi dosažitelnou filtrací a tlakovými ztrátami. Rekuperační jednotka má standardně na přívodu i odtahu filtry G4, volitelně lze samozřejmě i lepší.
Zamýšlená jednotka Brink 325, přívod/odtah 160 mm, minimální průtok bude 40 m3/h, typický průtok bude cca 80 až 130 m3/h, intenzivní větrání - rád bych se dostal na cca 250 m3/h (3,5 m/s v 160 mm potrubí). Jednotka má filtry v rámu, takže plocha není nic extra, tlaková ztráta tomu nutně odpovídá a rychlost zanášení nepochybně rovněž.
Než mít v rekuperaci F7 nebo F9 a s tím příslušnou tlakovou ztrátu, nabízí se před rekuperaci osadit tepelně izolovaný filtrbox na "malý" průmyslový filtr s relativně velkou plochou. Z rekuperační jednotky se pak dá filtr úplně vyhodit.
Otázka č.1: Má tento nápad nějakou slabinu?
Uvažuji o kapsovém filtru a zdá se mi, že nejmenší standardní průmyslový rozměr je 287 x 287 mm a je určen pro průtoky do cca 1000m3/h. Menší rozměry jsou nestandardní a ceny tomu odpovídají - za mnohem víc peněz dostanu mnohem menší filtrační plochu.
Otázka č.2: Nebude kapsový filtr 287 x 287 mm přehnaně velký a neplynou z toho problémy, které laik nečeká?
Otázka 3: Určitě nejsem první, koho to napadlo, takže máte tip na konkrétní filtrbox a rozměry filtrů na které má smysl se orientovat při výše uvedených průtocích?
Otázka č. 4: Předpokládám, že když v autě stačí měnit kabinový filtr 1x za rok, tak že s dostatečnou plochou filtru by mělo i zde platit, že roční perioda výměny nebude hygienická katastrofa. Je to tak?