NILAN x Atrea x EHR

Výběr rekuperační jednotky - Hodnocení - Provozní náklady - Marketing

od DS84 » 19 lis 2015, 13:03

Zdravím všechny,

rozhoduji se mezi těmito jednostkami:
NILAN ECO
Atrea DUPLEX 370 EC4
EHR 325 Akor

Chci se zeptat na Váše názory na tyto jednotky a doporučení jedné z jednotek.
Předem díky za rady a připomínky.
Uživatelský avatar
DS84
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 6
Registrován: 06 čer 2015, 11:28

od Leonardo » 19 lis 2015, 15:59

DS84 píše:Zdravím všechny,

rozhoduji se mezi těmito jednotkami:
NILAN ECO
Atrea DUPLEX 370 EC4
EHR 325 Akor

Chci se zeptat na Váše názory na tyto jednotky a doporučení jedné z jednotek.
Předem díky za rady a připomínky.


Předně si určete, co od jednotek požadujete a jaké jsou Vaše priority? Cena? Kvalita? Barva? Země původu?
Jste si jistý, že Vám budou stačit pasivní jednotky?
Leonardo
 

od DS84 » 21 lis 2015, 14:12

Cena? Kvalita? Spíše nejlepší poměr Cena/Kvalita.
Barva? Důležitá otázka pro moji manželku, nicméně pro mě irelevantní.
Země původu? Pokud jde o dobrý výrobek na na zemi původu mi nezáleží.
Jste si jistý, že Vám budou stačit pasivní jednotky? Ano, chci pasivní.
Uživatelský avatar
DS84
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 6
Registrován: 06 čer 2015, 11:28

od Leonardo » 21 lis 2015, 23:48

Kdysi dávno tu jeden diskutující, kterého si nesmírně vážím, řekl, že ve své podstatě je výběr mezi těmito jednoduchými jednotkami velmi podobný výběru hrábí. Násada a hrábě, nic víc.Rozdíly mezi nimi jsou malé a zvětšit je dokáže jen marketing. Vybírejte tedy pevnou násadu a kvalitní zuby. Získejte si informace o typu ventilátorů, výměník asi budou mít od Recairu, možná Atrea má od jiného výrobce. Jestli se vám tyto informace podaří sehnat, dejte je pro zajímavost sem.

IMHO, jak hodláte řešit nezamrzání výměníku? Jakou teplotu přívodního vzduchu očekáváte při venkovních -5°C a vnitřních 21°C?
Leonardo
 

od DS84 » 22 lis 2015, 23:23

Jelikož od "KOntextu" doba pokročila a do dráhy se mi postavily zdi a příčky, tak musel být vytvořen "KOntext2", aby bylo bourání co nejméně a hadice šly nejkratší cestou přes zeď. Vzduchotechnika zatím vše na papíře:
rekuprace - rozvody2.jpg

Rozvody:
exteriér - jednotka = potrubí HR-WTW (200mm)
jednotka - rozváděcí box - SONO hadice (200mm)
rozvodová skříň - stropní box (vyústek) - flexibilní potrubí 75/61

Technická místnost bude temperována na cca 15°C.

Do místnosti č. 102 půjde asi posílený rozvod 2x75/61.
Všechny odtahy budou posílené na 2x75/61.

V plánech domu mám světlou výšku 2,7m, ale už teď vím, že se někde půjde dolů dle možností (2,6m možná až 2,5m).

Lokalita: malá obec v okrese Vyškov (Jihomoravský kraj)
Počet nocujících osob: zatím 3 (v budoucnu ???)

"ty hrabja" i "sekačky" jsem si našel už dávno a když už jsem se tak rozepsal, tak bych doplnil historku ze života:
Bavil se Kamarád 1 s Kamarádem 2. Té doby oba stavěli a došlo na zařízení kuchyní, když Kamarád 1 se začal chlubit, jak má v kuchyni všechno automatické, nablejskané, nejnovější trendy a vše TOP, přičemž nezapomněl zdůraznit, že ho ta sranda stála nějakých 400 litrů. Když potom dostal slovo Kamarád 2 a pronesl následující: Víš já nemám kuchyň nejnovějších trendů, atd...., ale stála mě jen 50 tisíc a ten řízek, co si v ní udělám, bude chutnat úplně stejně jako ten tvůj.
Takže, kdybych se vrátil k hrábím, všechny mi udělají stejnou kupu listí, problém je právě v tom, že jsou si velice podobné i cenově (až na Raula/Paula) a proto jdu za radou na toto fórum, kterou jednotku tedy zvolit. Jestli jsou jednotky předimenzované, tak prosím o doporučení jiných

IMHO, jak hodláte řešit nezamrzání výměníku? Jakou teplotu přívodního vzduchu očekáváte při venkovních -5°C a vnitřních 21°C?
Nilan, Atrea - beru na vědomí nutný předehřev vzduchu.
EHR - píšou: " Jednotka je vybavena automatickou protimrazovou ochranou, která v případě nebezpečí námrazy výměníku nejdříve omezuje otáčky přívodního ventilátoru, pokud nebezpečí trvá, otevírá protimrazovou klapku, kterou se část vzduchu přivádí z okolí jednotky. Pro správnou funkci protimrazové klapky je nutná instalace jednotky v místnostech s teplotou alespoň 5 ºC." - takhle to vypadá elegantně, co je na tom pravdy a jaké to má důsledky, nevím.


Ještě by mě zajímalo větrání zaizolované, nevytápěné půdy (cca 150 m2) určené jako skladovací místo. Jestli tam nehodit jedno přisávání a jeden odtah, aby tam nějaký minimální oběh vzduchu byl.
Uživatelský avatar
DS84
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 6
Registrován: 06 čer 2015, 11:28

od Leonardo » 23 lis 2015, 10:54

Já bych zkusil obvyklejší příměr s auty, přestože řízek v kuchyni je taky dobrý.
Situace - musím jezdit do práce autem, jaké si mám koupit?
Teď by každý vychválil nějakou značku, ale zásadní nakonec bude cena vozu a jeho provozní náklady, protože ono nějak dojede v podstatě každé. Pokud budete zvažovat mezi vozy stejné třídy za podobné ceny, asi nemá smysl mluvit o značkách.
Když do výběru vstoupí země původu, lze předpokládat, že lépe na tom budou vozy evropské oproti čínským nebo indickým. Při porovnání jen v Evropě asi vyhrají německá auta před rumunskými. Samozřejmě i rumunsko-francouzská spolupráce posunuje kvalitu vpřed, ale na auta ze Stuttgartu nebo Mnichova to prostě ještě pár let stačit nebude.
Řízek se usmaží stejně ve staré kuchyni jako odveze do práce Volha 21. To sice obecně platí, ale je tam spousta drobniček. Co když mi bude stará pánev připalovat? Co když se stará elektrická plotýnka bude 10 minut roztápět a smažení bude dražší než řízek sám?
Abych se vrátil k jednotkám. Vždy by mělo jít o celkové posouzení zařízení, provozu i servisu. Nákupní cena je jedno hledisko a celkem jednoduché. Provoz se srovnává obtížněji. Jak dlouho poběží předehřev? Kolik spotřebuje? Směšovací klapka, která přifoukne do přívodu teplý vzduch je sice možné řešení, ale odkud přifoukne? Co to bude za vzduch, co to udělá s teplotou výstupního vzduchu a účinností rekuperace? Má pak takové větrání bez rekuperace ještě úsporný význam? IMHO tahle klapka se tu rozebírala v samostatném vlákně. Ptal jsem se na tu výstupní teplotu, to jste přeskočil a přitom je dost důležitá. Kolik vás bude stát dohřev? Nebo budete foukat nad hlavu studený vzduch, co na to komfort? Je pro vás komfort důležitý? To už bychom se dostali zase k těm autům. jak ocenit komfort elektricky ovládaných oken nebo centrálního zamykání? Vždyť klíčkem se auto také zavře a škarohlíd by dokonce poznamenal, že analogové mechanické zamčení je bezpečnější než elektrické dálkové. Není super jen zamávat nohou pod nárazníkem a počkat si na otevření zadních dveří, když mám plné ruce?

DS84 píše:Ještě by mě zajímalo větrání zaizolované, nevytápěné půdy (cca 150 m2) určené jako skladovací místo. Jestli tam nehodit jedno přisávání a jeden odtah, aby tam nějaký minimální oběh vzduchu byl.

Půdu bych do ventilace domu nezařazoval. Jen odtahovat nestačí, musíte i vzduch přivádět a naopak. když bude půda nevytápěná, ochladí vám odtah a o to míň bude energie na rekuperaci přívodního vzduchu. Vlastně tím tu půdu začnete vytápět.
Leonardo
 

od Leonardo » 23 lis 2015, 11:00

Ještě k tomu návrhu tras. Nemáte odvětrávané zádveří, to je dost nepraktické, pokud tam bude zůstávat obuv nebo svršky. Místnost 107 také nemá odvětrání. Nemáte dostatečnou vzdálenost venkovního sání od výfuku.
Leonardo
 

od Leonardo » 23 lis 2015, 15:03

IJK píše:.
Snížení účinnosti REKUPERACE přidýchnutím?
Prostě nesouhlasím s takovýmto argumentem jako s generalizujícím faktem.
KOntext? Směšovací komory versus směšování v pobytové zóně.

Přidýchnutí mi nevadí, ale neregulované přidýchnutí už taková hitparáda není. Klapka je totiž umístěná na sání a co to znamená?
Pro názornost utěsníme dům jako ponorku. Máme objem vzduchu ven /výfuk/ a objem vzduchu dovnitř /sání/. Aby rekuperace optimálně rekuperovala, potřebujeme aby tyto objemy procházely výměníkem v rovnováze. Když do sání přidám odtah /vnitřní vzduch/, vytvářím podtlak, neboť objem vzduchu dovnitř bude ponížen o objem vnitřního vzduchu.
Problém č.1 : Ponorka si vzduch nepřicucne, ale dům ano. Takže studený venkovní vzduch bez rekuperace se spárovou netěsností dostane dovnitř.
Problém č. 2: Kam se dostane a kde zkondenzuje? Udrží ho parotěska nebo si najde, kde řemeslník nechal díru?
Problém č. 3: Cucnutí není regulované. Klapka se otevírá podle teploty venkovního vzduchu. Na výměník se tak dostává teplotně smísený vzduch, který by měl být nad 5°C /ideálně přímo z TM cca nad 20°C/. Ideálně bychom potřebovali, aby na výměník šel vzduch 0°C. To se při nekontrolovaném mísení stane pouze nahodile. Čím bude teplota vzduchu do výměníku podobná té z domu, tím nižší bude účinnost rekuperace.
Leonardo
 

od DS84 » 25 lis 2015, 08:49

Zdravím pánové,

diskuse se již rozběhla trochu filozofičtějším směrem.
Děkuji za rady a připomínky, pokusím si je nějak uspořádat (hrajbla nehrajbla) dohledat data, vybrat si jedny a pak už nikdy se neotáčet a nepochybovat.
Jinak si myslím, že nemá cenu tady rozebírat „Problémy“
ad Problém 2: Udrží ho parotěska nebo si najde, kde řemeslník nechal díru?
- Parotěska má definované vlastnosti a podle těch bychom se měli řídit. (dogma).
- řemeslník je dokonalý a žádný díry nedělá. (dogma)
Tak jako naši předkové si určili HMOTNÝ BOD místo auta. Tak bychom si my měli určit gomata, protože pak můžeme zakládat vlákna na téma „Kolik děr zůstane po řemeslníkovi v parotěsce , když bude mít X ´/,, v krvi na zahřátí „
Uživatelský avatar
DS84
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 6
Registrován: 06 čer 2015, 11:28


Zpět na Ekonomika