VZTPraha píše:kláda píše:tak pojďme počítat.
Nosrety i s montáži za 110k kč+11k kč ročně TUV+Teplo
Fujitsu i s montáži za 200k kč + 9k kč ročně TUV+Teplo...
Kde jste sebral tu cenu? Pan Čermák zde uvádí, že od Atrey má nabídku na TČ Fujitsu komplet s montáží za 134.000 Kč. Pravda, on má nádrž a ta by se musela přikoupit..ale..čína je čína. To je neoddiskutovatelné. Jaká je životnost levných čínských strojů. Koupit 2x ? To je největší omyl, dvakrát koupený šmejd kvalitu nedožene a vzpomeňte na rčení o nákupe levného zboží. Že nějaké čínské zařízení projde atestem? Logicky - jinak by se ani nemohlo u nás prodávat. Jak ale dlouho vydrží? Jakou má poruchovost, to už žádný atest neřeší a nepotvrzuje. Nákup tepelného čerpadla není to samé jako nákup mobilního telefonu nebo aku vrtačky v Baumaxu. Mobil je levný a počítá se, že za rok, dva se stejně vymění. Hobby nářadí zase nepoužíváme každý den. Tepelné čerpadlo by ale mělo vydržet ke 20 letům každodenního provozu a to zaručuje zejména reference a historie značky. Nordline má reference velmi slabé, je namontováno nesrovnatelně méně kusů než například Carrieru, Daikinu, Nibe..a historie značky? Žádná. Takže je to sázka na to, co se dozvíte z letáčku, možná někde něco na netu a nízkou cenu. Když myslíte, že je to správná cesta...prosím.
To jsou hezké řeči, ale neúměrnou cenu tepelného čerpadla třeba od IVT to neomluví, neboť:
1. Nákup tepelného čerpadla je to samé jako nákup mobilního telefonu, jen v jiné cenové kategorii - prostě je to jen věc k dennímu užívání.
2. Jestliže Nordline v ČR začíná, nemá zákonitě tolik referencí jako Carrier, Daikin nebo Nibe. Tímto argumentem ale rádi operují ti, kdo se bojí konkurence, protože relevantní technické či ekonomické argumenty vlastně nemají.
3. Historie značky nezajištuje téměř nic. Renault dělá auta roky a stále s vyhlášenou poruchovostí elektroniky.
4. Koupím-li TČ za 200 tisíc místo 100 a přitom mi dražší firma nedá delší záruku, pište si, že kdykoliv se něco pokazí, bude oprava stejnou měrou dražší, kolikrát více stálo pořízení. Každý prodejce přitom záruky podmiňuje prováděním pravidelného servisu vlastní firmou, kde jsou ceny opět úměrné cenám pořizovacím.
5. Všechna tepelná čerpadla používají kompresory Toshiba, Mitsubishi,Sanyo nebo Copeland a ty ani řada komponent levných či drahých TČ se fakticky neliší. Zpravidla jsou tedy vnitřnosti stejné, ale jiný kabát a hlavně image značky - tedy obraz a mzdy - zpravidla managerů. Nemusí to znamenat lepší podporu při problémech, ale může to třeba alespoň hezky vypadat. Cílem je vždy jelimana oškubat, ale pokud by byl zákazník potenciálně nebezpečný pro image značky, nasadí se seriózní přístup.
6. Sám používám pro přitápění levnou invertorovou klimatizaci ETA - asi čínský "šmejd" (je to přejmenovaná Midea s komperesorem Toshiba). Jenže šlape už 4 roky jak hodinky a proti přímotopu už se 1,5x zaplatila. Nemám důvod nevěřit, že nějaký rok ještě vydrží a zaplatí se třeba 2x anebo 3x...a pak jí klidně vyměním.
7. Sestava TČ se zpravidla skládá z celků, jako je venkovní a vnitřní jednotka a pak zásobník (pokud je potřeba - není-li čerpadlo invertorové) . Řízení TČ lze dnes zajistit programovatelným regulátorem v ceně od 5 tis. Kč. Jistě ale firmy, co chtějí prodat draze, budou manipulovat řečmi o sofistikovaném řízení apod. Jenže řídící jednotky dělají to samé v levném i drahém TČ - nebo v klimatizaci za 7 tisíc.
8. U TČ Nordline je sice v základu výměník pro teplou vodu ve venkovní jednotce, ale zle ho oddělit a vytvořit z tzv. split systém, kdy nebezpeční zamrznutí vody ve venkovní jednotce už nehrozí a COP se přitom nezhorší.
9. Souhlasím s tím, že dvakrát koupený šmejd nedožene kvalitu, ale jednou koupený předražený výrobek znamená předražené výdaje po celou dobu jeho životnosti. Ty si pak dodavatelé zajišťují unikátností komponent či monopolizací servisu, protože by byla škoda přijít o zdroj příjmů, když už se ho podařilo nainstalovat.