Rovičko, téma bola výpočet tlakovej straty systému. Vyjadril som sa k tomu. Ostatní tento princíp popreli a tlakovú stratu systému definovali ináč. Preto si nemyslím, že jeden o voze a druhý o koze. Skús lepšie čítať.
Ja viem, že tlaková strata vetvy je definovaná parciálnym stratami všetkých komponentov vo vetve (mriežky, potrubie, klapky, kolená, prechody...) Spočítavaním strát komponentov dostaneš výsledok, sumu každej jednej vetvy (výpočet od vstupu vzduchu do potrubného systému až po výstup, ak to už mám takto napísať) a najvyššia hodnota zo všetkých vetiev (ak máš 10 výustiek, tak mal by si mal mať 10 tlakových strát) je výsledkom a hovorí o tlakovej strate systému. Pri tomto tlaku by malo dokázať fungovať zariadenie, ventilátor a zabezpečiť objem vzduchu, ktorý potrebuješ pre týchto 10 výustiek. Je to tak jednoduché...
Rád by som tomu rozumel čo MiroM sa snaží povedať, ale píše o úplne niečom inom. Už viac nemám čo k tomu dodať. Človek by tu strávil dni a je to zbytočné...

