od MMM » 31 srp 2016, 12:13
To RobertH:
To je zvlastni, ze nejde vyndat rotor z osy statoru. Mne to slo bez problemu nulovou silou jen rukou, jen jsem sundal pojisny krouzek na ose a od te chvile sel rotor s lozisky normalne lehce z osy sundat. Dokonce na druhem konci osy je pruzina (schovana v te dire rotoru), ktera po sundani segrovky vytlaci rotor a ten samovolne vyskoci z osy. Musi to byt volne, jinak by se rotor na ose netocil. Pokud vam to nejde, tak neni podle meho dobre sundany pojistny krouzek nebo neco podobneho.
Mimochodem, nevim, kdo pro Atreu (respektive Lemmens, protoze ja mam motory Lemmens) ty motory vyrabi,ale ja mel na loziskach zase vyrazeno Singapore. Nedelam si iluze, ze to delaji v evrope, ale to co je na loziscich spis ukazuje na vyrobce lozisek nez motoru sameho.
Co se tyce stahovaku, tak ten potreba nastesti neni. Jak jsem psal, stare loziska jsem vyklepl z diry kladivkem pres sroubovak, tim se poskodily (stejne na vyhazov) a nove jsem naklepl pres vnejsi krouzek a oprene stare lozisko kladivkem zpet. Nektere sly dokonce vlozit tak dobre, ze to slo zatlacit vetsi silou rukou, nektere bylo potreba delsi dobu naklepavat.
Docela se divim, ze se vam podarilo vyndat blok motoru bez vytazeni tech kabelu ze skrine jednotky, kdyz jsem to videl ja, tak mi prislo mensi zlo vyriznout mensi otvor v sadrosi do stropu vedle jednotky a kabely vyndat. Ale je fakt, ze v minulosti uz tam ten vyrez delal kdysi servis a tudiz jsou tam existujici profily na sadros a desku lze zpet zase prisroubovat a nemusim kvuli tomu predelavat desku celeho stropu nebo tak neco. Pokud by tam ten profil nebyl, bylo by s tim vic prace.