EC motory - jednotka od Atrea Duplex 330 EC

Výběr rekuperační jednotky - Hodnocení - Provozní náklady - Marketing

od drabos » 17 říj 2013, 16:23

Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat , jestli nemáte někdo zkušenosti z EC mototy v jednotkách Duplex od Atrea. Po necelých čtyřech letech provozu je rekuperační jednotka hlučnější a hlučnější a nedávno se mi utrhly silentbloky držící motory. Při výměně silentbloků na mne vykoukl štítek na motoru " made in china". Měl jsem za to, že Atrea dává do jednotek kvalitní EC motory.

Děkuji za názory

Tomáš Drábek.
Uživatelský avatar
drabos
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 2
Registrován: 17 říj 2013, 16:13

od mates » 18 říj 2013, 08:27

Fotka by nebyla, aby to byla informace objektivní? Jinak pozor na mastnotu na lopatkách, když je venťas v běhu a horký, není problém. Když se zastaví, vystydne a mastnota steče ke koncům lopatek, zatuhne. Při rozběhu je ventilátor excentricky namáhán a to může způsobit jeho kmitání a poškození.
mates
 

od Laďa Jaskva » 18 říj 2013, 10:56

drabos píše:Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat , jestli nemáte někdo zkušenosti z EC mototy v jednotkách Duplex od Atrea. Po necelých čtyřech letech provozu je rekuperační jednotka hlučnější a hlučnější a nedávno se mi utrhly silentbloky držící motory. Při výměně silentbloků na mne vykoukl štítek na motoru " made in china". Měl jsem za to, že Atrea dává do jednotek kvalitní EC motory.

Dobrý den. Mám tu samou jednotku. Také můj subjektivní dojem je, že se trošku zvýšila hlučnost. Nicméně, je to trošku zřetelné pouze na odtahovém potrubí, které je hladké a pouze poslední cca 2 m u jednotky jsou ze SONA. Jaké výroby tam jsou ventilátory nevím a také nevím, jak bych se k nim mohl dostat. Na první pohled to vypadá, že je to v té škatuli pěkně zanýtováno, takže dostat se k nim nebude jednoduché. Mohl byste mě trochu popsat, jak jste je demontoval ? Nebo nějaké foto by bylo dobré . Díky.
S pozdravem Laďa
Uživatelský avatar
Laďa Jaskva
přispívající
přispívající
 
Příspěvky: 119
Registrován: 01 dub 2012, 09:03

od drabos » 18 říj 2013, 12:31

Dobrý den,
přikládám foto vyndaného motoru.

Nicméně jsem už mluvil i se zástupci z Atrea, oba dva motory mi repasují (silentbloky, ložiska + vyčištění ). Sami uznali, že u starších rekuperačních jednotek používali belgické motory Lemmens, které už dva roky nepoužívají, nebot měli určité problémy. Nicméně na motoru žádné logo Lemmens atd. nevidím, ale to už asi nebudu řešit. Uvidím, co nastane po repasi motorů a jestli se situace zlepší.

Co se týče demontáže motorů, nejdříve se musí vyndat z jednotky celý blok s motory a elektronikou ( je přidělané na dvou šroubech, ale špatně se vysvětluje ), poté jdou motory vyšroubovat.
Přílohy
EC-motor-duplex-330-I.jpg
detail-stitek-EC-motor.jpg
Uživatelský avatar
drabos
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 2
Registrován: 17 říj 2013, 16:13

od staryjester » 18 říj 2013, 15:11

Zdravím,

doporučuji vlastníkům jednotek Duplex EC, ECV zkontrolovat chod motorů po vypnutí, zejména delším. Stává se, že se motory nerozběhnou, jen vrní. Problém řeší Atrea výměnou silových desek EC motorů. Zaznamenal jsem tuto závadu u tří jednotek z pěti instalovaných.
Uživatelský avatar
staryjester
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 8
Registrován: 22 kvě 2012, 13:19

od prog » 22 říj 2013, 10:37

Na jakém napětí běží tyto motory?
Uživatelský avatar
prog
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 15
Registrován: 10 zář 2013, 15:51

od Michal MiŠ » 28 zář 2015, 16:46

Dobrý den, rovněš po 5 ti letech se mi rekuperační jednotka Duplex EC 330 stala hlučnější. Technik z Atreii mi potvrdil, že to mohou být jedině ložiska. Po konzultaci s technikem s Atreii jsem se rozhodl ložisko vymenit sám. Ložisko stojí 100kč, repas od Atreii 2700kč bez poštovného. Motor jsem vyndal, vidím na ložisko, má někdo zkušenosti jak ho vyndat?
Ještě se zeptám některé těsnící gumy v jednotce jsou utržené, ví někdo čím to přilepit (gumu na kov)?
Děkuji Michal Špirk, Klatovy
Uživatelský avatar
Michal MiŠ
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 1
Registrován: 28 zář 2015, 16:32

od PavelH » 07 lis 2015, 12:22

No a já jsem na tom ještě lépe. Mě bez varování a nějaká vibrace jeden ventilátor přestal jet úplně. A to 5 let po instalaci jednotky.
Navíc ten problematický motor už se nevyrábí a je potřeba hledat repasovaný. Dle info servisní firmy uvedené na stránkách Atrea.
Fakt skvělé. Takže abych si za 40tis. koupil jednotku novou...
PavelH
 

od MJp » 22 úno 2016, 13:32

Dobrý den,
mám v jednotce RA3-EC ventilátor "LEMMENS DS 140-60 TAC 250W".
Po 2,5 letech provozu byl hlučný. Demontáž ložisek (2ks typ 608 - dal jsem 608-2RSH SKF) a vyčištění motoru pomohlo a jede dál. Silentbloky jsem měl OK.
Postup je jednoduchý:
- demontovat motor až na osu
- z osy sejmout pojistný kroužek a celý střed vytáhnout
- ze středu vylisovat a nalisovat 2ks ložisek a zase sloužit.
Cena ložisek je cca 80kč/kus.
Nová ložiska se samo. lisují za vnější stranu aby se nepoškodila.
Snad pomůže MJ
MJp
 

od Mrayk » 01 bře 2016, 19:25

Ahoj, 29.2.2016 přestal fungovat po 5 letech provozu cirkulační ventilátor DS 140-60 TAC 250W (jednotka DUPLEX RA3-EC). Při provozu jsem neregistroval zvýšený hluk, prostě jednotka přestala foukat do podlahových výpustí. Nyní čekám na servis, který přiveze náhradní (bude-li jaký) - jistota, že je to tímto ventilátorem je po telefonní konzultaci na 80%.

MJp píše:Dobrý den,
mám v jednotce RA3-EC ventilátor "LEMMENS DS 140-60 TAC 250W".
Po 2,5 letech provozu byl hlučný. Demontáž ložisek (2ks typ 608 - dal jsem 608-2RSH SKF) a vyčištění motoru pomohlo a jede dál. Silentbloky jsem měl OK.
Postup je jednoduchý:
- demontovat motor až na osu
- z osy sejmout pojistný kroužek a celý střed vytáhnout
- ze středu vylisovat a nalisovat 2ks ložisek a zase sloužit.
Cena ložisek je cca 80kč/kus.
Nová ložiska se samo. lisují za vnější stranu aby se nepoškodila.
Snad pomůže MJ
Mrayk
 

od MJa » 30 kvě 2016, 08:47

Pokud je potřeba vyměnit silentbloky (stránou a zvyšují vibrece) - jde o 4 gumové válce - mají z obou stran šroub (jeden je v telě motoru a druhý se šroubuje na plachový kryt), jde u mojeho motoru o typ motoru o tyto rozměry:
http://www.gufero.com/eshop-332427.html
D15 - G8M4/10mm

nebo
http://www.rubber.cz/cs/a/5-silentblok-a-o-15x8.html
S1508 A

Mja
MJa
 

od MMM » 31 črc 2016, 22:41

Mne odesli loziska na obou motorech po 6 letech. Motory jsou P.LEMMENS DS 140-60 TAC 75w a musim rict, ze jsem byl velmi nemile prekvapen. Hlavne kvuli tomu, ze motory nelze z jednotky jednoduse vymontovat, je kvuli tomu potreba odpojit kompletni kabelaz vedouci do skrine, pak vysunout cely blok s elektronikou a s motory a motory rozebrat. Protoze mam jednotku zabudouvanou ve strope, je nutne pro vytazeni kabelaze ze skrine rozrezat strop. Bez vytazeni kabelu ze sktrine nejde vysunout blok s motory. Pokud vezmu v uvahu, ze tohle bude potreba delat kazdych 6 let, jsem opravdu znechucen, cekal jsem zivotnost vyrazne vetsi.
A nyni ceny. Atrea dava jiz jine motory, pry Ecofit Greg 9.Cena noveho motoru je skoro 7000kc. Repasuji i stare Lemmens a chteji za to 1700kc. Kdyz k tomu pripoctu naklady na servisniho technika, ktery bude muset 2x prijet a vezme si urcite alespon 4000, tak jsme na hezke castce.
Nastesti kdo je manualne zrucny, tak lze loziska v domacich podminkach opravdu vymenit bez specialnich pripravku. Po vyndani rotoru s lozisky je lze vyklepnout sroubovakem a kladivem, stare se tim samozrejme poskodi, ale ty jsou stejne na vyhozeni. Nove loziska se naklepnou zpet pres stare lozisko za vnejsi krouzek zpet kladivkem. Cena lozisek je 50-100Kc podle vyrobce, ja dal VRL 608-2RZ za 49kc /kus. Cena opravy tak vyjde na 200kc + cca 5h prace, pokud to clovek dela poprve v zivote.
MMM
 

od Robert H » 23 srp 2016, 07:59

Dobrý den,
Včera jsem zjistil závadu na Duplexu 330 EC, stropní provedení.
Jeden z motorů mět přetržené 2 silentbloky, oběžné kolo motoru se opřelo o stěnu komory.
Demontáž byla tedy lahůdka. Podařilo se mi vyndat motor bez odpojování kabelů jednotky - musel jsem ale odbrousit 2 nýty držáku svorkovnoce a přiříznout jeden plast. Snad to tam dostanu zpátky.

Teď usilovně sháním silentbloky o rozměrech:
průměr válce 10 mm
výška válce 8mm
Závity M4
Délka závitů 6mm
Celková delka silentbloku se závity 20 mm

Víte kde by se dal koupit?
Robert H
 

od Robert H » 23 srp 2016, 12:33

Pro ty, kdo bude potřebovat sehnat silentblok pro ATREA Duplex 330AC na motor Lemmens DS140-60TAC 75W tak jsem se dnes dobral ke dvoum zdrojům:

Silentblok rozměry: délka: 8mm, průměr 10mm, závity M4 o délce 6mm, tuhost nevím.

1) Atrea - 1ks stojí 55Kč pošlou na dobírky cca 150 kč + DPH (telefonický kontakt)
2) www.Gufero.cz cena asi 15Kč pošta do 100 kč (délka závitu M4 8mm) v eshopu mají minimální množství 100ks což mě v první fázi odradilo. Kontaktoval jsem je telefonicky a pošlou mi 12ks na dobírku.
Porovnám tuhost a pokud budete mít zájem o výsledku potrovnání napište mi na mail
r o b h a n (zavinac) centrum. c z (pište bez mezer). Pokud na to budu myslet dám zpětnou vazbu sem.
Věřím, že tento příspěvek může pomoci.
Robert H
 

od Robert H » 24 srp 2016, 07:33

Mám dotaz k demontáži rotoru u motoru.
Chci bych vyměnil ložiska.
Motor jsem demontoval včetně pojistného kroužku na ose rotoru. Bohužel se mi nepodařilo rukou stáhnout rotor z pevné hřídele statoru. Máte postup jak toto udělat? Kolik síly je k tomu potřeba?
Je nutný stahovák nebo stačí na to klepnout?

Díky,
Robert
Přílohy
Rotor.JPG
Robert H
 

od Návštěvník » 24 srp 2016, 09:26

Vidím dobře Indonesia? Kdo ty motory pro Atreu vyrábí? Já myslel, že taky mají EBM nebo Ziehl Abegg a oni jedou tohle. Nebude to právě ten problém s hlučností?
Návštěvník
 

od MMM » 31 srp 2016, 12:13

To RobertH:
To je zvlastni, ze nejde vyndat rotor z osy statoru. Mne to slo bez problemu nulovou silou jen rukou, jen jsem sundal pojisny krouzek na ose a od te chvile sel rotor s lozisky normalne lehce z osy sundat. Dokonce na druhem konci osy je pruzina (schovana v te dire rotoru), ktera po sundani segrovky vytlaci rotor a ten samovolne vyskoci z osy. Musi to byt volne, jinak by se rotor na ose netocil. Pokud vam to nejde, tak neni podle meho dobre sundany pojistny krouzek nebo neco podobneho.
Mimochodem, nevim, kdo pro Atreu (respektive Lemmens, protoze ja mam motory Lemmens) ty motory vyrabi,ale ja mel na loziskach zase vyrazeno Singapore. Nedelam si iluze, ze to delaji v evrope, ale to co je na loziscich spis ukazuje na vyrobce lozisek nez motoru sameho.

Co se tyce stahovaku, tak ten potreba nastesti neni. Jak jsem psal, stare loziska jsem vyklepl z diry kladivkem pres sroubovak, tim se poskodily (stejne na vyhazov) a nove jsem naklepl pres vnejsi krouzek a oprene stare lozisko kladivkem zpet. Nektere sly dokonce vlozit tak dobre, ze to slo zatlacit vetsi silou rukou, nektere bylo potreba delsi dobu naklepavat.

Docela se divim, ze se vam podarilo vyndat blok motoru bez vytazeni tech kabelu ze skrine jednotky, kdyz jsem to videl ja, tak mi prislo mensi zlo vyriznout mensi otvor v sadrosi do stropu vedle jednotky a kabely vyndat. Ale je fakt, ze v minulosti uz tam ten vyrez delal kdysi servis a tudiz jsou tam existujici profily na sadros a desku lze zpet zase prisroubovat a nemusim kvuli tomu predelavat desku celeho stropu nebo tak neco. Pokud by tam ten profil nebyl, bylo by s tim vic prace.
MMM
 

od Reggae » 08 pro 2016, 10:39

To RobertH:
Měl jsem stejný problém na jednotce Duplex 380 ECV. Rotor motoru na odtahu šel po sundání pojistného kroužku dolů hladce, ale u motoru na přívodu ani za nic. Pojistný kroužek se ani nehnul a rotor se po hřídeli vůbec nepohyboval, po zatlačení na něj nepružil jako u motoru na odtahu. Přední ložisko bylo přirezlé na hřídeli. Stačilo poklepat na hřídel kladivem aby se ložisko trochu pohlo a uvolnilo tlak na pojistný kroužek, který šel pak dolů. Osu jsem ale musel z rotoru vyklepat kladivem přes šroubovák. Výměna ložisek pak už proběhla jako u ostatních. Nyní jedou motory krásně potichu a zdá se, že se odboural dlouhodobý problém, se kterým jsem neúspěšně bojoval, a to s náhodným nerozběhnutím jednoho nebo obou motorů. Vždycky jsem náhodně zjistil že motor stojí. Stačilo shodit jistič, ručně motorem trochu otočit a jistič zapnout, pak se rozběhl. Dokud jsem ale nevypnul napájení jednotky, tak se elektronika vůbec nepokoušela stojící motor rozběhnout. Snažil jsem se neúspěšně získat dokumentaci ke komunikaci mezi jednotkou a ovládacím panelem 07 RD s nadějí, že se dostanu ke stavu motorů. Nakonec jsem do všech potrubí nainstaloval digitální teploměry a mrknutím na trendy teplot rychle zjistit, zda motory jedou. Bylo s tím méně prace než každý den otvírat jednotku a vytahovat rekuperátor.
Reggae
 

od spony » 19 pro 2016, 15:05

Robert H píše:Dobrý den,
Včera jsem zjistil závadu na Duplexu 330 EC, stropní provedení.
Jeden z motorů mět přetržené 2 silentbloky, oběžné kolo motoru se opřelo o stěnu komory.
Demontáž byla tedy lahůdka. Podařilo se mi vyndat motor bez odpojování kabelů jednotky - musel jsem ale odbrousit 2 nýty držáku svorkovnoce a přiříznout jeden plast. Snad to tam dostanu zpátky.


Dobrý den,
Jak se Vám to povedlo? My máme stropní instalaci a bez demontáže svorkovnice a vytažení všech kabelů mimo rekuperaci, se k motorům nedostanu. Znamenáto tedy vyříznout otvor v podhledu, abych mohl vytáhnout a pak zastrčit kabely do rekuperace.
Díky.
spony
 

od beedo » 29 bře 2017, 22:33

Pre vzduchotechniku su odporucane nerezove loziska
V mojej rekuperacii Duplex 380 aj originalne boli, prve napriek tomu zacalo hucat po 6 rokoch
beedo
 

Další

Zpět na Ekonomika