Systém větrání AERECO

Výběr rekuperační jednotky - Hodnocení - Provozní náklady - Marketing

od Tereza » 16 dub 2011, 16:59

Zná někdo systém větrání Aereco? Můžete mi říct jestli to má nějaký výhody?
Tereza
 

od Martin Šperl » 16 dub 2011, 20:28

Chápu, že i negativní reklama je reklama, budiž..pokusím se být neutrální.
..
Systém aereco umožňuje automatické větrání bez zpětného zisku tepla, výhodou je pouze to, že nemusíte mauálně otevírat okna.
Nevýhody jsou zcela zřejmé a mnohonásobně převyšují výhodu daného systému.
a) plýtvání energií, jakékoliv větrání bez zpětného získávání tepla považuji za plýtvání.
b) systém je aktivován vlhkostním čidlem, myslím,že se shodnu i s těmi největšími odpůrci, že vlhkost není vhodným aktivátorem větracího mechanizmu. Existuje celá řada znečištění vzduchu,která nemají souvislost se změnou vlhkosti. V jedno fóru jsem uváděl jako příklad položené olomoucké syrečky na stole. To je ještě pamlsek, takové zkažené vajíčko je poměrně účinnější zbraň a vlhkost? Myslíte, že by vůbec čidla takové znečištění zachytila?
c) jedná se o podtlakový systém, který je dle EN15665 nepřípustný v místnostech s krbem, krbovými kamny atd.
d) podtlakové stěnové ventily jsou tepelnými mosty, problematické jsou i z hlediska vzduchotěsnosti atd.
Martin Šperl
 

od Martin Šperl » 18 dub 2011, 10:13

Kopíruji z jiné diskuze.
Peter píše: (18.4.2011 09:23)
Aereco, je asi také dobré vetranie ako fenix - bájny vták... Je to obdoba vysávačov Rainbow, tepelného čerpadla Octopus a iných nezmyslov. Pozor, všetky tieto veci fungujú, ale otázka je ako... Spoločným prvkom a poznávacím znamením sú: maximálne zjednodušenie - čiže úspora materiálu a prác na vstupe pri výrobe, perfektný marketing založený na vedeckých poznatkoch z psychológie a tým sa otvárajú dvere pre neprimerane vysokú predajnú cenu čo prináša možnosť obrovských ziskov a začarovaný kruh je na svete. Vysoké zisky umožnia obrovské investície do reklamy a marketingu a ten prináša vysoké zisky atď., atď.... Otázka je prínos pre zákazníka a ten je pre takéto firmy nepodstatný, respektíve naivnému kupujúcemu ukážu výhody systému ktoré sú neodškriepiteľné a na druhej zataja nevýhody ktoré zákazník nemá šancu zistiť a tak robí produktu dobrú reklamu, žije si spokojne ako keby kúpil najlepšiu vec na svete, veď čo by ho malo trápiť - čo oko nevidí, ucho nepočuje, nervy necítia a rozum nechápe to ani srdce nebolí...

Nie vždy súhlasím s pánom Šperlom aj keď teraz mu narýchlo neviem čo vytknúť, ale rozhodne by ste ho mali počúvať viac ako bájneho vtáka fenixa. Mimochodom výstižné meno fenix do takejto diskusie a prajem Vám šťastný let...

Môj súkromný názor a dovolím si ho nazvať názorom odborníka, je že Aereco je podvrh a to nie preto že to nefunguje, pretože to funguje, ale prínos je menší ako strata ktorú spôsobuje a predáva sa za neprimeranú cenu. Reálna cena by bola niekde na úrovni 25% zo súčasných aby sa nad tým oplatilo premýšľať, tých 75% zvyšných ušetrených peňazí Vám to spôsobí straty do 5 rokov asi v rovnakej výške, takže v skutočnosti aj tak prerobíte, ale aspoň nie toľko.


Veronika píše: (18.4.2011 09:41)
Aj nám to ponúkali, ale nedali sme sa nahovoriť. Teraz som rada, že sme nenaleteli. Peter, pekne ste to napísali :-).
Martin Šperl
 

od Pavel Šulc » 05 kvě 2011, 09:14

Je to asi známý trend, že firmy schovávající se za "jako" uživatele propagují nějaký produkt. Nejsou schopny si ani zaplatit férovou reklamu. Docela jsem rád, když pak dostane takový výrobek po zásluze na p.del.
http://www.e-filip.sk/Default.aspx?ContentID=2362&ThreadID=179193&sortBy=lastAnswer
Pavel Šulc
 


Zpět na Ekonomika