Medaile z výstavy = kvalitní výrobek nebo...

Výběr rekuperační jednotky - Hodnocení - Provozní náklady - Marketing

od Kamca78 » 17 čer 2011, 12:43

Nikdy jsem neměla možnost se zúčastnit veletrhu nebo výstavy jinak jako návštěvník, neznám zákulisí. Nyní jsme vybírali zařízení do novostavby a jedni z dodavatelů se pyšní oceněními z výstavy a konkurence to shazuje, že ocenění se u nás prodává a je to jen podvod na zákazníky. Může mi někdo říct, jakou má s tímto zkušenost? Asi jsem naivní, ale doposud jsem měla představu nezávislé poroty, která hodnotí exponáty.
Kamca78
 

od Pavel Šulc » 17 čer 2011, 15:42

To máte skutečně naivní představy, že by u nás ve státě mohlo být na veletrhu objektivní. Tyhle medaile a čestná uznání jsou placeným PR. Když se podíváte například na letošní Aquatherm http://www.aqua-therm.cz/cs/aqua-therm-praha/zlate-medaile.html dočtete se, že porota vybírala ze 30ti PŘIHLÁŠENÝCH. Přihlásit se musí každý vystavovatel sám, solidně zaplatit a pak porota ocení 10 vystavovatelů 3 zlaté a 7 čestných uznání za nejlepší exponát. Přesně nevím, co je víc,jestli zlatá medalie za nejlepší exponát nebo čestné uznání za nejlepší exponát. Oceněn byl letos každý třetí a jak se toho chopí marketing? Takhle:...jedná se o špičkové zařízení, které bylo oceněno na veletrhu AQUATHERM čestným uznáním za nejlepší exponát. Ani druhý nejlepší, ani skoro nejlepší.....prostě nejlepší. :D :D :D
Celý článek marketingových pracovníků najdete zdehttp://forum.tzb-info.cz/119303-bungalov?idtext=5#text5
Pavel Šulc
 

od jarda » 17 čer 2011, 19:28

Vzhledem k tomu, že komise která vybírá tyto výrobky není složena z odborníků v oboru, ale odborníků v různých oborech (tím nechci nikterak snižovat jejich kvalitu - např prof. vysokých škol, přední odborníci z průmyslu) tak není zaručeno "absolutní" ocenění. Odborník na technologii zpracování dřeva bude mít těžko znalosti o chladicím zařízení.
Komise vychází z hodnocení, která předloží výrobci a rozhoduje se dle subjektivního hodnocení.
vím o čem hovořím, protože jsem se podobné soutěže zúčastnil a vyhrálo zařízení o třídu!!! horší, ale od renomované firmy (lepší PR). Mnou přihlášené zařízení "jenom" čestné uznání.
Přes tyto výhrady to určitou vypovídající hodnotu má.
Uživatelský avatar
jarda
stálý dopisovatel
stálý dopisovatel
 
Příspěvky: 300
Registrován: 26 úno 2011, 08:28

od MIRAS » 18 čer 2011, 03:01

jarda píše:Vzhledem k tomu, že komise která vybírá tyto výrobky není složena z odborníků v oboru, ale odborníků v různých oborech (tím nechci nikterak snižovat jejich kvalitu - např prof. vysokých škol, přední odborníci z průmyslu) tak není zaručeno "absolutní" ocenění. Odborník na technologii zpracování dřeva bude mít těžko znalosti o chladicím zařízení.
Komise vychází z hodnocení, která předloží výrobci a rozhoduje se dle subjektivního hodnocení.
vím o čem hovořím, protože jsem se podobné soutěže zúčastnil a vyhrálo zařízení o třídu!!! horší, ale od renomované firmy (lepší PR). Mnou přihlášené zařízení "jenom" čestné uznání.
Přes tyto výhrady to určitou vypovídající hodnotu má.

Za prvý je dost matoucí název nejlepší exponát. Logicky každýho napadne, že je to nejlepší exponát z celý výstavy. Domníval bych se, že chodí komise od stánku ke stánku a vybírá. Když se ale musí exponát přihlásit, je to cena pro několik. Když jsem se díval na seznam vystavovatelů, bylo jich 305, každý s několika exponáty. Holedbat se cenou nejlepší exponát, když se účastnilo 30 exponátů z možných tisíců, hraničí s podvodem. Podle počtu vystavovatelů to je 10% a ještě každý třetí získal ocenění???? Není to k smíchu? Jednoduše koupený ocenění, co jim baštíme stejně jako různý certifikáty. Zajímali by mi hodnotící hlediska. Jak se pozná, že je lepší kotel na pelety než ultrazvukový měřák tepla? Celý je to jen reklamní fraška, jak dostat z vystavovatelů další peníze. Jsem na veletrzích dost často a můžu říct, že už mizí i velký firmy.
MIRAS
 

od metball » 19 čer 2011, 13:21

MIRAS píše:... jak dostat z vystavovatelů další peníze. Jsem na veletrzích dost často a můžu říct, že už mizí i velký firmy.


... v IT branži už před 15-ti lety jev běžný ;) .
A to Informační Technologie
(cílová skupina "běžný plebs", ne celosvětově HiEnd's jako např. aplikované fyzikální výpočty pro armády, meteo výpočty, urychlovače, ...)
jsou už nejmíň 30 let pěkná marketingová žumpa nesplněných příslibů.

iGoNY
Uživatelský avatar
metball
dobrovolný redaktor
dobrovolný redaktor
 
Příspěvky: 888
Registrován: 18 dub 2011, 20:29

od Rovi » 19 čer 2011, 14:12

metball píše:!!!!!!!!!!!!pěkná marketingová žumpa!!!!!!!!!!!

Met má recht! Bych vystřík dyž slyšim zlatá medajle...bestof..strčil bych to panákovi do krku. U nás se nedá věřit vůbec ničemu! Zlatý medajle z výstaviště žere jen omezená lama. Když už na něco koukat na certifikát z nějaký evropský zkušebny s tradicí. Ostatníá je shit.
Rovi
 

od metball » 19 čer 2011, 14:58

Rovi píše:... U nás se nedá věřit vůbec ničemu! ...


... jen aby to tu nebylo přeeufemizováno!
Vzpomeňte mé stávky :oops: ...

1) CZ, SK, ... - není to tu zdaleka tak zlé. Co jsem tak viděl, slyšel a četl (většinou nezprotředkovaně nebo z velmi validních zdrojů, křížově prověřeno), v lamovství je před námi tak 95% světa. Máme tu holt 350 až 500 let kontinuálních zkušeností a ty se,
sice bolestně, ale přece jen z větší části přenášejí z pokolení na pokolení 8-) .

2) Pozitivním důsledkem Nekalých až Podvodných Marketingových praktik je,
že spousta věcí se opakoveně a sériově vyrábí.
Tím jsou nakonec i použitelné komponenty "zbastlených shitů"
následně podstatně levnější, než kdyby "lamy" nekupovali. :twisted:

3) Existuje jeden výlučný arbitr, který vám umožní
nebýt "až tak velká lama v drtivé většině praktických každodenních úloh".
Vzdělání.
Kombinováno se "selským rozumem".

Pozor: Tento arbitr nefunguje u věcí, které děláte 1-5 x za život!

iGoNY
Uživatelský avatar
metball
dobrovolný redaktor
dobrovolný redaktor
 
Příspěvky: 888
Registrován: 18 dub 2011, 20:29

od Froda » 29 čer 2011, 10:21

Dobře fungují i zaplacené hvězdy. Moderátor Kraus dělá reklamu http://www.namir.cz/. Dojem je pak takový, že když se s nima Kraus fotí, asi by si neudělal ostudu, ani nebudu popisovat, jaká je realita tohoto konkrétního obchodu.
Tváře zaprodávají všichni, certifikátů najdete všude spoustu, stačí tiskárna a na internetu najdete i vzory k úpravě. Kdybychom alespoň znali podmínky získání jednotlivých ocenění a medailí. Nám stačí nějaký papír ve zlatém rámečku na zdi.
Přílohy
oce.jpg
Froda
 

od metball » 01 črc 2011, 18:17

Froda píše:...
Tváře zaprodávají všichni,
...


Moudrá to slova 8-) .

iGoNY

P.S.:
Moje představení?
"Dovolte, abych se Vám představil.
...
Jsem ten, který nikdy neměl ani mít nebude
profil na KsichtoKnize a podobných PAVUČINÁCH :twisted: "
Uživatelský avatar
metball
dobrovolný redaktor
dobrovolný redaktor
 
Příspěvky: 888
Registrován: 18 dub 2011, 20:29

od Lubomír » 09 bře 2015, 15:37

No tak na to já nehledím, jestli v obchodě kupuje nějaká "hvězda", protože je to akorát zaplacené a o ničem to nevypovídá. Jestli třeba Kraus nakupuje v namiru, tak já nakupuji ve www.tomek-naradi.cz/ a je mi jedno kdo tma nakupuje nebo ne. Vycházím z vlaštných zkušeností.
Lubomír
 

od BobTheBuilder » 10 bře 2015, 21:20

Lubomír píše:No tak na to já nehledím, jestli v obchodě kupuje nějaká "hvězda", protože je to akorát zaplacené a o ničem to nevypovídá. Jestli třeba Kraus nakupuje v namiru, tak já nakupuji ve http://www.xxxxxxxxx.cz a je mi jedno kdo tma nakupuje nebo ne. Vycházím z vlaštných zkušeností.

Dosť priehľadná reklama, nemyslíte ? :evil:
Uživatelský avatar
BobTheBuilder
stálý dopisovatel
stálý dopisovatel
 
Příspěvky: 339
Registrován: 22 říj 2013, 19:45
Bydliště: Štúrovo , SK

od Leonardo » 21 zář 2015, 12:48

Tak jsem zase jednou byl na vele-trhu. Bylo až neskutečný, jak silný skučení se ozývalo v uličkách mezi jarmarečními stánky. Úpěla fyzika, zdravý rozum nebyl slyšet, protože měl hubu zalepenou flastrem s efektním reklamním nápisem. Je to k blití velebnosti.
Královnou pitomostí asi byla celková účinnost až 127% při použití výměníku se zpětným ziskem vlhkosti.
Bodovalo i vytápění slunečním panelem v zimě. Tady musím zmínit alespoň statečný pokus chalupníka o pochyby. Ptal se, jestli nevadí, že má chalupu v lese. Divte se, nevadí. Nevadí, že v zimě nesvítí slunce, nevadí, že dům má zdi na různé světové strany. Funguje to i ve stínu a potmě. Fakt, nekecam a myslím to upřímně. Jak zbytečný je studovat, co studovat, chodit na základku, deklaruje i tenhle exot: https://youtu.be/Zkj8kqO1U_s
Po zhlédnutí videa je asi zbytečný mluvit o nějakých sem tam větracích nesmyslech, co na letáku uvádějí větrací výkon pouze objemem bez udání tlaku a chtějí dům větrat 3 wattovým motůrkem. Asi nás čeká těžká doba, když lidé dobrovolně přestávají myslet.
Leonardo
 


Zpět na Ekonomika