Leon píše:To myslím. Necháte 125 a měříte 100. To je nejběžnější chyba při měření. Taky mám vyzkoušený, že záleží na typu talíře a jeho přiškrcení. Nemůžete mít nastavený u talíře 125 pořád průtok 125, když je na 50% uzavřený. Nebo stejný nastavení pro dýzu a talíř. Nejvíc je mi osvědčilo měření bez talířů jenom na trubce. Tak si udělám hrubou regulaci a pak to doladím s ventilama, ale zmenšuji průměr přívodu.
No priznam sa, meranie som riesil upne inak. Kedze mam pred eracou sondou trychtyr tak predpokladam, ze vsetok prietok vzduchu ide cez otvor meracej sondy (co je v mojom pripade 65,6mm) a vlastne ma nezaujima, ako mam priskrteny tanier resp. ventil a aky je priemer potrubia pri usti taniera.
Potom nameranu hodnotu korigujem ventilmi a talirma tak, aby som dosiahol hodnoty podla projektu.
Takto to robili aj Nilanaci, myslim ze nenastavovali stale nove priemery na pristroji, proste chodili, prikladali trychtyr na vystupy zo vzduchotechniky (tak, ze bol cely prekryty a vsetok vzduch prudil cez sondu). A potom len regulovali ventilmi a taniermi. Asi nahrubo by sa mala robit regulacia ventilmi na potrubiach a potom na jemnejsie priskrcovanim tanierov na koncoch. Aj logicky mi to sedi. Ale mozem sa mylit, kedze nie som odbornik fo fachu
Celkovy IN a celkovy OUT sa potom ziskal suctom jednotlivych merani na prieduchoch v miestnostiach. Nerobili sa merania na fasade na celkovy IN a OUT, co by mohlo byt aj zaujimave v porovnani s vypoctom v interieru. Z rozdielu by bola patrna tlakova strata systemu.
Leon píše:Buďte v klidu. Studená voda se napouští do spodní části a tlačí teplou před sebou, samý dno se ochladí při prvním puštění vody. Tudy nic neuteče. Co se týče PUR pěny, používá se u modelů Anaconda (dělali jsme jich zatím jenom pár a všechny byly v PUR). VP18 už asi taky foukají do pěny. Několik kusů jsme už taky měli v PUR. Je to dokonce levnější, ale tohle vážně nemá smysl řešit. Normálně to výrobci taky neizolují, IZT od Atrey stojí na nohách a izolaci /vatu/ taky stahujeme až k zemi bez izolace dna. Kdyby to bylo rovnou v PUR nebo vatě, tak to ani nikam nenastěhujete. Izolace se dodává zvlášť. Možná se jenom necháte zmást, že jiný výrobci nádrž obalí plechem nebo plastem.
No mne sa montovala jednotka myslim v Rijen 2011 a PUR penu nema. A je to asi novsi typ, kedze ma M2 oznacenie (vstavene filtre) + ako bunus life som dostal zdarma hada pre dohrievanie krbovou vlozkou, lebo Nilan uz robi ze vraj len tento typ. Ja to nevyuzijem, lebo krb ani solar nemam
.
Spat k problemu. Myslel som klasickych vyrobcov bojlerom, ako napr. TATRAMAT. Tie s PUR penou su energeticky zaujimavejsie prave koli uvadzanej tepelnej strate za 24h. Citat z prospektu "Sú vysoko úsporné a vyznačujú sa mimoriadne nízkymi tepelnými stratami vďaka nadštandardnému množstvu účinnej tepelnej polyuretánovej izolácie". Napr. typ EO 150 GL. je v PUR a jeho tepelna strata je 1,2 KWh/24h. Ma 150 litrov. Naproti tomu iny typ od Tatramatu EOV 151 ktory ma tiez PUR ale asi v mensej hrubke ma tepelnu stratu 1,41KWh/24h.
Kolko moze mat asi tak Nilan, ktory vyzera s pouzitou izolaciou ako stary boiler z 80tych rokov? 2KWh/24h? Neviem. Preto som poziadal pana Korandu o technicky list s touto info, ktora je vzdy uvedena u vsetkych vyrobcov boilerov.
Mna to teda velmi sklamalo, lebo pre Pasivny dom pocitam kazdu KWh a straty boilerom uz vobec nemeniem tolerovat, kedze dobry vyrobcovia boilerov (Drazice, Tatramat) su uz peknych par rokov pred NILANOM v tepelnej izolacii telesa. A tie ich ceny su velmi zaujimave(napr. spickovy typ EO 150 GL je za 381 Euro).
Zaroven ako som uz spomenul,tepelnou stratou boilera nemenim kurit v kupelni, na to mam radiator, ktory viem na rozdiel od boilera aj regulovat a v lete vypnut
. V ziadnom pripade by som tepelne straty nezlahcoval a nebagatelizoval. A urcite by som tlacil Nilan NL do zmeny konceptu izolacie boilera aj pre ine modely ako Anaconda.
Co sa tyka vasej info o prudeni studenej vody - beriem, je to pravda, ale z hladiska tepelnej straty to nie je relevantne. Ked vodu neminate a teplota na dne ma napr. 45 stupnov a na vrchu ma 55stupnov, tak ci chcete alebo nechcete, tak straty mate. Preto firmy prisli s hrubsimy tepelnymi izolaciami (az 10cm a viac) a na PUR penu (miesto vaty) a na zaliatie CELEHO telesa a teda aj spodnej casti. Co ponuka Nilan v svojom modely VP 18 K? Ciastocne obalenie telesa a aj to len nejakou mineralnou vatou. Je to dostacujuce? Ak uvidim technicky list s uvadzanou tepelnou stratou pre toto riesenie tak budem vediet presne. Ale neverim v ziadne "vesmirne technologie" ako ze nejaky vnutorny smalt ma taku vynikajucu izolacnu schopnost, ze zateplenie zo spodu je skoro zbytocne
Sorry pozeram, ze pribudli aj nejake nove prispevky
. Ja tento striedavo pisem uz od 9,00