Rekuperace v difúzně otevřené dřevostavbě

Obecné otázky - Teorie - Výpočty - Legislativa

od Pritchard » 18 zář 2019, 18:47

Zdravím,
jsem v tomto oboru laik a potřeboval bych poradit.
Plánujeme stavbu nízkoenergetické dřevostavby s difúzně otevřenou skladbou stěny a zvažujeme, zda investovat do rekuperace, či nikoli. Bude to jednopodlažní bungalov o užitné ploše cca 110m2.
Pročetl jsem zdejší fórum a vyřadil rekuperaci decentrální. Co se ale týče té centrální, nevím, nakolik se vyplatí ať už z pohledu ceny, ale spíše z pohledu komfortu.
Dále úplně nevím, zda stačí rekuperace pasivní, či aktivní.
A v poslední řadě se kterou firmou. Dodavatel domu má v nabídce rekuperace Nilan VPL15k TOP a Zehnder ComfoAir Q 350 TR. Díval jsem se ale i na rekuperace Jablotron Futura (od Jablotronu bych chtěl i zabezpečovací systém) a dále na rekuperaci Paul Novus, kterou si chválí znamý.
Můžete mi prosím poradit jaké řešení by bylo vhodné či zda má vůbec v tomto případě rekuperace smysl?
Děkuji moc za rady.
Pritchard

od Rix » 18 zář 2019, 22:28

Nemyslíte si, že difuzně otevřená konstrukce znamená dům bez potřeby větrání? Nechcete snad tvrdit, že jste uvěřil nesmyslu „o dýchání domu“? Jestli ano, napište si názvy všech těch jednotek na papírky, dejte do klobouku a jednu vylosujte. Je to stejně jedno, absolutně nemáte ponětí o stavbě a jakýkoli dealer si vás omotá kolem prstu. Difuzně otevřená vs uzavřená nemá nic společného s průnikem vzduchu nebo s větráním.
Jelikož jste na fóru, přeci jen asi o stavě přemýšlíte, a to je pozitivní. Jestli rekuperaci aktivní nebo pasivní nechte zatím stranou. Správná cesta je centrální řízené větrání. Zbytek trochu zkrátím.
Fu---a je totální krok vedle, naprosto, zapomeňte. Zeh---r a P—l nyní patří pod jednoho majitele a platíte hlavně za značku, jsou to ale dobré pasivní jednotky obě. Ni—n je jednotka aktivní o kategorii jinde, těžko srovnat s pasivníma. Máte i ceny jednotlivých jednotek?
Rix

od Pritchard » 19 zář 2019, 13:37