Zdravím,
už několik týdnu, vždy s odstupem času pročítám zdejší a jiné fóra a pořád vůbec váhám, jestli ji zakoupit a pokud ano tak jakou. Jen připomínám, že jsem LAIK a tak budu rád za jakékoliv rady, zkušenosti a nebo doporučení.
Budeme mít dřevostavbu nízkoenergetickou (ne pasivní) 105m2, osoby 2+2, elektrické podlahové topení a krb s externím přisáváním. Nikdy jsme krb neměli a tak nevím jak moc bude využívaný.
Požadavky větrání, řešení vlhkosti, nechci aby jednotka byla hlavním žrout elektřiny v době v přechodných obdobích a nebo okolo 10 stupnu venkovní teploty a hlavně taky abych necítil proudění chladného vzduchu.
Chlazení, bypass - bonus, ale není to nutné.
Vybral jsem několik jednotek a tak bych si rád vybral mezi nimi:
ATREA DUPLEX 380 ECV5
Zehnder ComfoAir Q350
Brink renovent excelent 400
Pokud to správně chápu, tak pasivní nepřinášejí tolik problémů jako aktivní. Ale na druhou stranu neumí chladit a jiné možnosti.
NILAN VPL15 - Hodně diskutovaná jednotka a co jsem četl tak i nejvíce problémů chladnějších období.
Gott2600 - Když už aktivní, tak asi tuto kombinovanou, takže VPL15 asi raději ne.
Nilan Kompakt, VP18 - s TUV... Vzhledem k tomu, že máme Bojler Dražice 120l v projektu za 10tis, tak zde je příplatek o mnohonásobně dražší. Zde nemám absolutně tušení jak to vše funguje a případně jaká by byla návratnost, v případě, že by TUV bylo součástí rekuperace. Přijde mi to jako rozumné řešení, ale jak moc a jak často bude rekuperace ohřívat tuto vodu? Nebude to i tak v X % stále ohřívat normální elektřina? Lze to vůbec zapojit do elektřiny na externí zdroj napájení?
Ikdyž jsem četl jak to vše funguje, tak tomu moc nerozumím na 100% (snažím se porozumět) a hlavně prospektům vůbec nevěřím, zde nepíšou nic o změnách prostředí atd.. Proto se ptám zde, kde máte mnohaleté zkušenosti.
Případně je tu i možnost, že tam žádnou rekuperaci mít nebudu, ale této variantě bych se rád vyhnul