Teplota na výfuku z domu

Obecné otázky - Teorie - Výpočty - Legislativa

od pt3 » 17 úno 2013, 21:11

Pedro:
Bolo to v tom umiestneni cidla. Na vymeniku je dokonca nakreslene ako ma byt umiestneny (to som si az teraz vsimol). Povodne bolo cislo cca 10cm hlboko a pri kraji. Podla nakresu ma byt zasunute len 1,5cm a 4,5cm od kraja.
Takze teraz su teploty nasledovne:

Exterier: -1°C (nezavisle cidlo)
Cidla v jednotke:
Sanie z exterieru: 6°C (zrejme prihriate vo vedeni)
Vyfuk do exterieru: 10°C
Teploty z a do interieru: 22/21°C

Neviem ci sa tomu uz da verit, kedze som pohol len cidlom...Stale sa mi zda ten rozdiel velky. Neviete poradit? Zmerat teplotu teplomerom priamo v mriezke na fasade? To ale zase moze byt skreslene prihriatim od vedenia na fasadu.

Este mam jednu otazku. Ako je najlespie riesit kondenz na fasade? povysunut vyfukovu ruru dalej od fasady, alebo to vyspadovat smerom dnu a vyvrtat do vedenia odvod kondenzu?
NILAN Comfort 300TOP
Uživatelský avatar
pt3
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 20
Registrován: 12 bře 2012, 10:50

od Pedro » 17 úno 2013, 23:07

Měření čidlem ve výměníku je orientační. Podívejte se na obrázek a zkuste se trefit do nejchladnějšího místa. Víc asi neporadím.
icerecair.png

Odvod kondenzátu je možné řešit oběma navrženými postupy.
Pedro
 

od Palino007 » 18 úno 2013, 10:06

Este k povodnej teme studentskej prace - navrhujem zaradit do nej obrazky vypocitanych teplot na vyfuku od jednotlivych vyrobcov (snad kazdy ma na stranke obrazok kde je na vyfuku okolo 2 stupnov celzia pri 0stupnoch vonku). Snad vsetci okrem Genvex-u tam maju nerealne cisla.
Uživatelský avatar
Palino007
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2013, 20:19

od Pedro » 18 úno 2013, 12:22

SFO píše:Opět.
Zapomeňte na teplotní účinnost, uváděnou bez upřesnění
dalších (desítek)
energetických
a hydraulicko - aerodynamických parametrů.
Takovéto Účinnostní čisílko je prachobyčejný faul na kupujícího.

Balóny v zimě nelétají? :-) Zdravím po delší odmlce SFO.
_________
Lidé jsou pídiví po různých měření. Připomíná mi to hlášku z dětství, když jsme chtěli s kamarády ohodnotit nějaké auto: " VÍŠ, KOLIK MÁ NA TACHÁČI ? " Později ji jsme to korigovali odečtem cca 20 km/h a stejně jsme byli úplně mimo. Stejně tak účinnost srovnávaná bez kontextů je nesmysl. Jako max. rychlost uvedená na tachometru bez kontextu, spotřeby, výkonu,.. ale i velikosti zavazadlového prostoru.
Pedro
 

od Palino007 » 18 úno 2013, 16:09

SFO píše:
Palino007 píše:... obrazky vypocitanych teplot na vyfuku od jednotlivych vyrobcov (snad kazdy ma na stranke obrazok kde je na vyfuku okolo 2 stupnov celzia pri 0stupnoch vonku). Snad vsetci okrem Genvex-u tam maju nerealne cisla.


Takovéto Účinnostní čisílko je prachobyčejný faul na kupujícího.
Stejně jako údaj o teplotě výfuku z pastóšky.


PRESNE na to chcem aby autor poukazal :)
Uživatelský avatar
Palino007
registrovaný
registrovaný
 
Příspěvky: 36
Registrován: 31 led 2013, 20:19

od MIRAS » 18 úno 2013, 23:28

Panové, tak tohle jsem zatím ještě nedal, ale je to hodně zajímavé.
http://vetrani.tzb-info.cz/rekuperace-t ... vani-tepla
Vybral jsem:
V závěru se píše:V článku byl teoreticky diskutován vliv kondenzace vodní páry ve výměníku pro zpětné získávání tepla. Její vliv při posuzování celkové bilance výměníku lze shledat jako pozitivní, přestože v běžném výměníku ZZT, kde jsou proudy vzduchu odděleny, je při kondenzaci využitá pouze malá část vázaného tepla vodní páry. Přínosné závěry přináší exergetická analýza, která ukazuje, že ochlazovaný vzduch na výstupu z výměníku stále nese významný potenciál energie.

Proto si myslím, že například u Nilan Compact je ještě za výměníkem aktivní rekuperace, která ten potenciál dál využívá.
MIRAS
 

Předchozí

Zpět na Vzduchotechnika

cron