od strejda » 02 pro 2013, 19:23
Dobrý den,
Že to se mnou vydržíte ještě jedno kolo, prosím. Pak už dám pokoj.
KorDa píše:Nemrznoucí směs v předehřevu musí zvládat i extrémy a to je ten háček! Když nezvládne extrémy, počítejte, že to budete kupovat každou zimu znova.
Také je možnost, že budete vyrábět protimrazovou ochranu protimrazové ochrany. Třeba čidlo, které při extrému vypne ventilaci.
Na rozdíl od HP, kterým mráz nevadí a extrémy zvládnou, glykolovou nebo jinou nemrznoucí směs budete muset dimenzovat bezpečně až někam k -25°C. Taková směs už bude skoro kaše a o vedení tepla si můžete nechat jen zdát.
Tohle je přesně ten bod, kterému nerozumím, případně ho nedovedu přijmout. Jakožto člověku neznalému reálné praxe (a problémů, které ta praxe oproti teorii přináší) mi nezbývá nic jiného, než při řešení problému hledat analogie v reálném životě. A jak mi to tak po ránu vrtá hlavou, sednu do auta a .… sakra, to auto má chladič. A celou zimu stojí venku a zima mu je. A chvíli poté, co nastartuju, tak ten Fridex žene z motoru tolik tepla ven, až se z hladiče kouří.
Omlouvám se za zlehčení, neberte to, prosím urážlivě – není to tak myšleno. Jen prostě neumím pochopit, proč to u každého auta funguje ale v předehřevu by s tím byl problém.
Propylenglykol, běžně používaný jako náplň primáru TČ, má při ředění 1:1 bezpečnou teplotu -32 C a za normální teploty to opravdu kaše není. Cena není lidová a zapoměl jsem ji započítat – 2 x 13 m Cu trubky 28 mm plus objem výměníku a ohřívače - to 60 litů směsi, 30 litru koncentrátu - propylenglykol - 2200 Kč nebo ethylakohol 930 Kč.
KorDa píše:Předehřev byste měl regulovat na základě teploty a objemu proudění, ve Vašem výčtu materiálu nevidím žádnou položku regulace. Pokud ho nebudete regulovat, zamezíte principu pasivní rekuperace a jednotka je Vám na nic.
To jsem zapomněl napsat, řízení a regulaci jsem před dávnými lety vystudoval, nějakou vhodnou destičku s jednočipem taky doma najdu – takže regulace bude domácí bastl. Měření teplot vody/vzduchu je jednoduché. Objem proudění vzduchu levně změřit nedokážu takže to při změně asi bude trochu překmitávat. Regulovat hodlám otáčky oběhového čerpadla. Nikde žádná silovina, takže celkem pohoda.
BobTheBuilder píše:strejda píše:Navíc (TČ umí do podlahovky i chladit, RJ má by-pass) by to šlo použít i jako chlazení.
Takže se ptám – je v tomto řešení nějaký háček? Nelze si nevšimnout, že teplovodní předehřev není zrovna doporučovaná varianta a já bych si nerad naběhnul.
Skúste popátrať po fórach, chladenie do podlahovky väčšina ľudí zavrhuje ako nekomfortné. Nohy v chlade, hlava v teple

Zrovna to podlahové chlazení je jedna z mála věcí, která mne velmi příjemně překvapila. Na třech čtvrtinách podlah mám dřevo – tam nebyl problém vůbec žádný, na dlažbě to už tak příjemné nebylo, takže jsem okruhy koupelen zavřel. V každém pokoji jsem měl přes den puštěný malý větrák (opravdu malý, cca 20cm v průměru). V podkroví přes celé léto teplota nepřelezla přes 25 C.
Rekuperace v tu dobu ještě nebyla v provozu, takže netuším, jak se to bude chovat spolu.
Dobrý den,
Že to se mnou vydržíte ještě jedno kolo, prosím. Pak už dám pokoj.
[quote="KorDa"]
Nemrznoucí směs v předehřevu musí zvládat i extrémy a to je ten háček! Když nezvládne extrémy, počítejte, že to budete kupovat každou zimu znova.
Také je možnost, že budete vyrábět protimrazovou ochranu protimrazové ochrany. Třeba čidlo, které při extrému vypne ventilaci.
Na rozdíl od HP, kterým mráz nevadí a extrémy zvládnou, glykolovou nebo jinou nemrznoucí směs budete muset dimenzovat bezpečně až někam k -25°C. Taková směs už bude skoro kaše a o vedení tepla si můžete nechat jen zdát.
[/quote]
Tohle je přesně ten bod, kterému nerozumím, případně ho nedovedu přijmout. Jakožto člověku neznalému reálné praxe (a problémů, které ta praxe oproti teorii přináší) mi nezbývá nic jiného, než při řešení problému hledat analogie v reálném životě. A jak mi to tak po ránu vrtá hlavou, sednu do auta a .… sakra, to auto má chladič. A celou zimu stojí venku a zima mu je. A chvíli poté, co nastartuju, tak ten Fridex žene z motoru tolik tepla ven, až se z hladiče kouří.
Omlouvám se za zlehčení, neberte to, prosím urážlivě – není to tak myšleno. Jen prostě neumím pochopit, proč to u každého auta funguje ale v předehřevu by s tím byl problém.
Propylenglykol, běžně používaný jako náplň primáru TČ, má při ředění 1:1 bezpečnou teplotu -32 C a za normální teploty to opravdu kaše není. Cena není lidová a zapoměl jsem ji započítat – 2 x 13 m Cu trubky 28 mm plus objem výměníku a ohřívače - to 60 litů směsi, 30 litru koncentrátu - propylenglykol - 2200 Kč nebo ethylakohol 930 Kč.
[quote="KorDa"]
Předehřev byste měl regulovat na základě teploty a objemu proudění, ve Vašem výčtu materiálu nevidím žádnou položku regulace. Pokud ho nebudete regulovat, zamezíte principu pasivní rekuperace a jednotka je Vám na nic.
[/quote]
To jsem zapomněl napsat, řízení a regulaci jsem před dávnými lety vystudoval, nějakou vhodnou destičku s jednočipem taky doma najdu – takže regulace bude domácí bastl. Měření teplot vody/vzduchu je jednoduché. Objem proudění vzduchu levně změřit nedokážu takže to při změně asi bude trochu překmitávat. Regulovat hodlám otáčky oběhového čerpadla. Nikde žádná silovina, takže celkem pohoda.
[quote="BobTheBuilder"][quote="strejda"]Navíc (TČ umí do podlahovky i chladit, RJ má by-pass) by to šlo použít i jako chlazení.
Takže se ptám – je v tomto řešení nějaký háček? Nelze si nevšimnout, že teplovodní předehřev není zrovna doporučovaná varianta a já bych si nerad naběhnul.[/quote]
Skúste popátrať po fórach, chladenie do podlahovky väčšina ľudí zavrhuje ako nekomfortné. Nohy v chlade, hlava v teple :(
[/quote]
Zrovna to podlahové chlazení je jedna z mála věcí, která mne velmi příjemně překvapila. Na třech čtvrtinách podlah mám dřevo – tam nebyl problém vůbec žádný, na dlažbě to už tak příjemné nebylo, takže jsem okruhy koupelen zavřel. V každém pokoji jsem měl přes den puštěný malý větrák (opravdu malý, cca 20cm v průměru). V podkroví přes celé léto teplota nepřelezla přes 25 C.
Rekuperace v tu dobu ještě nebyla v provozu, takže netuším, jak se to bude chovat spolu.